Problema standardelor duble: autoritățile române fac analize în laborator

O echipă din România formată din specialiști ai Ministerului Agriculturii, ai Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor și ai Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor s-a deplasat în Belgia, Olanda şi Germania, pentru a preleva produse alimentare din magazinele Lidl, Kaufland şi Ahold Delhaize (Mega Image în România – n.r) în vederea realizării studiului comparativ al produselor alimentare susceptibile de dublu standard.Problema standardelor duble: autoritățile române fac analize în laborator

Potrivit unui comnicat transmis de Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale (MADR), în țările menționate mai sus au fost prelevate 29 de probe de la produse alimentare din categorii precum preparate din carne, preparate din lapte, conserve de peşte și ciocolată. Același număr de probe, de la aceleași produse, a fost prelevat și din magazinele omonime din România, iar toate probele, atât din țările menționate cât și cele din țara noastră, au fost trimise spre analiză comparativă către Institutului de Igienă și Sănătate Publică Veterinară București, aparținând ANSVSA.

„După finalizarea analizelor de laborator şi emiterea buletinelor de analiză se va întocmi un raport final privind rezultatele studiului comparativ, raport ce va fi adus la cunoştinţa opiniei publice. Produsele recoltate au fost selectate conform competenţelor de către reprezentanţii ANPC şi ANSVSA, ţinând cont de ingredientele şi declaraţiile nutriţionale ale acestora şi, mai ales, ţinînd cont ca aceleaşi produse din ţările vizate să aibă acelaşi producător cu cele comercializate în România”, se arată în comunicatul MADR.

La începutul acestui an, mai multe grupuri de consumatori şi guverne din țări central și est-europene, inclusiv din România,  au susţinut că unii producători de alimente folosesc ingrediente mai ieftine în produsele destinate Europei Centrale şi de Est faţă de aceleaşi bunuri vândute în Germania şi Austria. Mai mult, Ministrul Agriculturii din Slovacia a prezentat lunile trecute rezultatele unor teste de laborator care ar indica faptul că jumătate din cele 22 de produse cumpărate în Bratislava diferă ca gust, aspect şi compoziţie faţă de produsele echivalente cumpărate din două oraşe austriece de peste graniţă.

Producătorii susţin însă că nu există diferențe în ceea ce privește calitatea produselor, ci doar în ceea ce privește rețetele folosite în diferitele țări europene.

 

Kaufland Romania inaugurare magazin Baia Mare
Kaufland deschide al patrulea magazin din municipiul Baia Mare
Kaufland România deschide al patrulea magazin din Baia Mare, sprijinind comunitatea locală prin crearea a peste 70 de locuri de muncă. Cu această...
risk management previziuni pentru 2025 analiza EY sector guvernamental
Un mai bun management al riscurilor, prioritate pentru sectorul guvernamental în 2025
Apariția unor riscuri disruptive și așteptările tot mai mari ale populației duc la provocări majore pentru liderii din sectorul guvernamental...
ReTech & Digital - Conference & Expo, eveniment Progresiv, solutii si inovatii IT, digitale si automatizare din retail & FMCG, editia cu numarul 2, Unleash the Power of Digital, data evenimentului 12 septembrie, la Ramada Bucharest
ReTech & Digital revine cu o nouă ediție, pe 12 septembrie
ReTech & Digital - Conference & Expo, evenimentul Progresiv dedicat integral tehnologiilor, soluțiilor IT și inovațiilor digitale din...
Carrefour Market Cosmopolis Plaza 1 002
Carrefour România intenționează să mai deschidă 40 de magazine Market și Express anul acesta
Carrefour România continuă investițiile în formatul Market prin deschiderea unui nou supermarket în complexul Cosmopolis și intenționează să...
Lidl deschide un nou magazin în Târgoviște
Lidl deschide un nou magazin în Târgoviște
Lidl continuă investițiile pe plan local prin deschiderea unui nou magazin în Târgoviște și depășește astfel pragul de 350 de unități...
Piața de retail și FMCG, față în față cu noul consumator
Piața de retail și FMCG, față în față cu noul consumator
Într-un mediu aflat în continuă schimbare, o strategie de business concentrată în jurul consumatorilor și a comportamentului acestora poate...