Piața berii revine pe un trend ascendent, +3,8% în primul semestru
Piața berii din România revine pe plus după după doi ani consecutivi de scădere, vânzările de bere înregistrând în primele șase luni ale anului o creștere de 3,8% față de aceeași perioadă a anului trecut, potrivit Asociației Berarii României. Astfel, în primul semestru al lui 2015 volumul vânzărilor de bere a ajuns la 7,6 milioane de hectolitri.
Citește și
- Mega-tranzacție pe piața berii: SABMiller acceptă oferta AB InBev
- Afacerile Bergenbier, în ușoară creștere în 2015
- Lucian Ghinea, Bergenbier: „Este al doilea an de declin al pieței, în care noi am reușit să creștem”
“După doi ani consecutivi de scădere a consumului, iată că piața berii ne oferă primele semne de revenire. Contextul favorabil creat la nivelul întregii țări, printr-o evoluție pozitivă a indicatorilor economici ai României, și-a pus amprenta în mod clar asupra vieții de zi cu zi a românilor, implicit asupra deciziilor lor de consum. Deși încă timidă, sperăm ca această creștere a pieței berii să fie reconfirmată și de rezultatele finalului de an. Astfel, s-ar putea constitui o bază validă pentru dezvoltarea durabilă viitoare a sectorului berii, ce poate debuta în 2016, odată cu intrarea în vigoare a noului cod fiscal.”, a declarat Lucian Ghinea, Președinte Asociația Berarii României.
Asociația Berarii României reuneşte companiile Bergenbier, Heineken România, United Romanian Breweries Bereprod, Ursus Breweries și Martens, alături de microberăria Clinica de Bere. Cele cinci companii membre ale Asociației asigură peste 4.000 de locuri de muncă în cadrul celor unsprezece fabrici de bere, dintre care două microberării. Unitățile de producție ale membrilor Asociației sunt situate în Ploieşti, Constanța, Craiova, Miercurea Ciuc, Târgu-Mureş, Pan¬telimon, Timişoara, Buzău, Braşov și Galați, iar cele două microberării sunt situate în Cluj-Napoca și Timișoara.
Începând cu anul 2008 Asociația Berarii României a devenit parte a organizației Berarii Europei, fondată în 1958, la Bruxelles.





