Piața berii din România, avans de 6,5% în 2015

Piața berii din România a înregistrat anul trecut o creștere de 6,5% față de 2014, ajungând la 15,8 milioane de hectolitri, a anunțat Asociația Berarii României. Avansul, venit după doi ani consecutivi de scădere a consumului, are la bază atât evoluția pozitivă a indicatorilor economici ai României cât și vremea bună din vara anului precedent. 80% din vânzările de bere au fost realizate anul trecut în retail, restul de 20% venind din HoReCa. Piața berii din România, avans de 6,5% în 2015

„Contextul favorabil creat la nivelul întregii țări anul trecut, printr-o evoluție pozitivă a indicatorilor economici ai României, și-a pus amprenta și asupra vieții de zi cu zi a românilor, implicit a deciziilor lor de consum. După un prim semestru din 2015 care ne indica o evoluție pozitivă a pieței, rezultatele finalului de an ne-au confirmat așteptările”, a remarcat Igor Tikhonov, Președinte Asociția Berarii României și Președintele producătorului Ursus Breweries.

Creșteri s-au înregistrat și în ceea ce privește nivelul consumului de bere pe cap de locuitor, care a urcat la 80 de litri în 2015, de la 74 de litri în 2014. Acest rezultat situează România pe locul opt în Europa într-un top al nivelului consumului de bere pe cap de locuitori.

În schimb, preferințele consumatorilor în ceea ce privește tipul de ambalaj pentru bere au avut doar mici fluctuații față de 2014. Astfel, 53,4% dintre români preferă berea la PET (+0,3% față de anul precedent), 24,8% berea la sticlă (-1% față de anul trecut), 18,1% berea la doză (+0,5% față de 2014), în timp ce halba este preferată de doar 3,7% dintre consumatorii români.

În ceea ce privește exporturile de bere, în 2015 acestea au înregistrat o ușoară creștere (de 0,2 milioane de hectolitri) față de anul anterior, atingând 0,5 milioane de hectolitri. Pe de altă parte, importurile de bere au scăzut cu 0,1 milioane de hectolitri față de 2014, menținându-se la sub 3% din totalul pieței.

De altfel, producția de bere rămâne unul dintre factorii importanți în generarea creșterii economice la nivelul României: peste 97% din berea consumată în România este produsă local, iar peste 70% din materiile prime agricole folosite pentru producerea berii provin tot din România.

 

Piața berii din România s-a întors în 2022 la volumele înregistrate cu șase ani în urmă
Piața berii din România s-a întors în 2022 la volumele înregistrate cu șase ani în urmă
Volumul pieței berii din România a înregistrat o scădere de 5% în 2022 comparativ cu anul anterior, însemnând 15,8 milioane hl, nivel similar...
Piața berii, scădere a volumelor vândute de 4% în primele 8 luni
Piața berii, scădere a volumelor vândute de 4% în primele 8 luni
În primele opt luni ale acestui an industria de bere din România a bifat o scădere de 4% comparativ cu volumul înregistrat în aceeași perioadă...
Creșteri pe linie în topul producătorilor de bere în 2021
Creșteri pe linie în topul producătorilor de bere în 2021
2021 a fost un an cu creșteri pe linie pentru cei mai importanți jucători din piața berii, principalul ”vinovat” care a readus businessurile...
Piața de bere, în fața unei inflații nemaiîntâlnite în ultimii 10 ani
Piața de bere, în fața unei inflații nemaiîntâlnite în ultimii 10 ani
Chiar dacă piața berii din România se află într-o zonă de stabilitate, variațiile înregistrate în ultimii trei ani fiind de +/-1% în ceea...