Piața berii crește moderat și în 2018, stimulată de trendul de premiumizare

Industria berii din România a continuat să crească moderat anul trecut, cu 3%, până la un volum de 16,6 milioane hectolitri, printre factorii care au susținut evoluția numărându-se diversificarea portofoliilor de produse și trendul de premiumizare, anunță Asociația Berarii României. Piața berii crește moderat și în 2018, stimulată de trendul de premiumizare

“Este o creștere care se datotează în special diversificării portofoliilor de produse, a varietății tipurilor de bere pe care producătorii au pus-o la dispoziția românilor, fapt ce a avut darul de a-i stimula să experimenteze gusturi noi”, a declarat Lucian Ghinea, Președinte Asociația Berarii României.

În ceea ce privește preferințele consumatorilor în funcție de tipurile de ambalaje, sticla și-a continuat trendul ascendent și în 2018, ponderea sa crescând în total cu 3,65 pp în ultimii patru ani. Totodată, berea ambalată la doză a crescut anul trecut cu 2,38 pp, în timp ce ambalajul PET a înregistrat în 2018 o altă scădere semnificativă, de încă 3,37 pp. Astfel, în ultimii patru ani PET-ul a pierdut 5,83 pp.

“Vorbim de o piață dominată de tendințe precum diversificare, orientare către produse premium și o creștere a preferinței pentru sortimentele fără alcool. Deși este un segment cu o pondere mică pe piață, berea fără alcool a înregistrat anul trecut o creștere-record în România, de 30%”, a adăugat Julia Leferman, Director General al Asociației.

La nivel de tipuri de bere consumate, sortimentul lager a continuat să domine preferințele românilor și anul trecut, cu o pondere de 93,6%. Categoria specialități, în care sunt incluse, printre altele, berea neagră, nepasteurizată, albă, ale, roșie, a deținut o pondere de 2,25%. În ceea ce privește dinamica segmentelor, mixurile de bere și berile aromatizate au crescut cu 8,23%.

Efervescența pieței se traduce și la nivelul numărului de producători de bere, care a ajuns la 56 anul trecut, comparativ cu 39 în 2017.

Asociația Berarii României a fost lansată în urmă cu 15 ani și are ca membri Bergenbier, Heineken România, United Romanian Breweries Bereprod, Ursus Breweries și Martens, alături de microberăria Clinica de Bere. Împreună, cei șase producători furnizează 85% din cantitatea de bere consumată în România. Totodată, din Asociație fac parte și reprezentanți ai producătorilor de materii prime: Soufflet Malt România și Asociația Producătorilor de Hamei din România. Cele 12 fabrici de bere, dintre care două microberării, aparținând membrilor Asociației sunt situate în Ploiești, Constanța, Craiova, Miercurea Ciuc, Târgu-Mureș, Pantelimon, Timișoara, Buzău, Brașov și Galați, iar cele două microberării sunt situate în Cluj-Napoca și Timișoara. 

Scădere de 9% pentru piața locală de bere în primele cinci luni ale anului
Scădere de 9% pentru piața locală de bere în primele cinci luni ale anului
Piața berii din România raportează o scădere de 9% în primele cinci luni din 2023 față de aceeași perioadă a anului anterior. Rezultatele...
Piața de bere, în fața unei inflații nemaiîntâlnite în ultimii 10 ani
Piața de bere, în fața unei inflații nemaiîntâlnite în ultimii 10 ani
Chiar dacă piața berii din România se află într-o zonă de stabilitate, variațiile înregistrate în ultimii trei ani fiind de +/-1% în ceea...
Piața berii, evoluție modestă a volumelor în 2020
Piața berii, evoluție modestă a volumelor în 2020
Volumul pieței berii a înregistrat o evoluție de +0.5% în volum, ajungând la 16,75 milioane hl la nivelul anului trecut, potrivit datelor...
Piața berii crește moderat și în 2018, stimulată de trendul de premiumizare
Piața berii crește moderat și în 2018, stimulată de trendul de premiumizare
Industria berii din România a continuat să crească moderat anul trecut, cu 3%, până la un volum de 16,6 milioane hectolitri, printre factorii...