Peste jumătate din bugetul alocat Sărbătorilor merge spre alimente
Bugetul mediu pentru Sărbătorile de iarnă din acest an este, în cazul românilor, de 1.315 lei, din care mâncarea are alocată suma de 680 de lei (55%), arată un nou studiu Reveal Marketing Research.
Persoanele cu vârste cuprinse între 35 și 44 de ani, urmate de persoanele peste 55 de ani, alocă cei mai mulți bani pentru mâncare - 806 lei, respectiv 728 lei.
Românii vor cheltui 32% din buget (487 lei) pentru cadouri, în timp ce pentru decorațiuni sunt alocați 148 de lei (13% din bugetul total).
Totodată, în baza răspunsurilor oferite de participanții la studiu, persoanele cu vârste cuprinse între 35 și 44 de ani reprezintă „segmentul cel mai cheltuitor”, cu un buget total pentru sărbători de 1.507 lei. La polul opus se regăsește generația Z (18 – 24 ani), în cazul căreia bugetul de sărbători se ridică la 1.051 de lei.
Shopping online vs shopping în magazine fizice
O treime dintre respondenți (36%) declară că anul acesta preferă să comande cadouri online, comparativ cu 31% în anul precedent. Așadar, față de anul trecut, trendul se menține constant, cu o ușoară creștere a procentului (5%), iar românii se arată tot mai deschiși spre varianta online.
De asemenea, 64% din totalul respondenților continuă să cumpere cadouri de Crăciun din magazinele fizice (mall, supermarket, hypermarket, piață), potrivit Reveal Marketing Research. Cu toate acestea, se observă o scădere a numărului românilor care declară că fac cumpărături din magazine fizice, comparativ cu 2020 când optau pentru această modalitate în proporție de 69%.
Întrebați cum intenționează să-și petreacă sărbătorile anul acesta, 57% dintre români au declarat că vor rămâne acasă. Doar 17% dintre respondenți au afirmat că intenționează să meargă în vizită la familie în aceeași localitate în care locuiesc și doar 13% spun că și-ar vizita rudele din afara localității.
De asemenea, doar 4% dintre respondenți au afirmat că intenționează ca de sărbători să meargă în vizită la prieteni în localitate. Cel mai mic procent se observă în cazul celor dispuși să călătorească în afara țării de sărbători: doar 1% dintre români au optat pentru această variantă.



