Peste jumătate din bugetul alocat Sărbătorilor merge spre alimente

Bugetul mediu pentru Sărbătorile de iarnă din acest an este, în cazul românilor, de 1.315 lei, din care mâncarea are alocată suma de 680 de lei (55%), arată un nou studiu Reveal Marketing Research. Peste jumătate din bugetul alocat Sărbătorilor merge spre alimente

Persoanele cu vârste cuprinse între 35 și 44 de ani, urmate de persoanele peste 55 de ani, alocă cei mai mulți bani pentru mâncare - 806 lei, respectiv 728 lei.

Românii vor cheltui 32% din buget (487 lei) pentru cadouri, în timp ce pentru decorațiuni sunt alocați 148 de lei (13% din bugetul total).

Totodată, în baza răspunsurilor oferite de participanții la studiu, persoanele cu vârste cuprinse între 35 și 44 de ani reprezintă „segmentul cel mai cheltuitor”, cu un buget total pentru sărbători de 1.507 lei. La polul opus se regăsește generația Z (18 – 24 ani), în cazul căreia bugetul de sărbători se ridică la 1.051 de lei.

Shopping online vs shopping în magazine fizice

O treime dintre respondenți (36%) declară că anul acesta preferă să comande cadouri online, comparativ cu 31% în anul precedent. Așadar, față de anul trecut, trendul se menține constant, cu o ușoară creștere a procentului (5%), iar românii se arată tot mai deschiși spre varianta online.

Românii, mai cumpătați de Crăciun. Bugetul, redus cu 12%
Românii, mai cumpătați de Crăciun. Bugetul, redus cu 12%
Bugetul alocat de români pentru sărbătorile de Crăciun va fi similar (50%) sau mai mic (38%) comparativ cu cel de anul trecut, arată un studiu...
Aproximativ jumătate dintre români vor cheltui mai puțin de sărbători decât anul trecut
Aproximativ jumătate dintre români vor cheltui mai puțin de sărbători decât anul trecut
Peste 40% dintre români spun că vor cheltui de sărbătorile de iarnă mai puțin decât au cheltuit anul trecut, rezultă dintr-un sondaj...

De asemenea, 64% din totalul respondenților continuă să cumpere cadouri de Crăciun din magazinele fizice (mall, supermarket, hypermarket, piață), potrivit Reveal Marketing Research. Cu toate acestea, se observă o scădere a numărului românilor care declară că fac cumpărături din magazine fizice, comparativ cu 2020 când optau pentru această modalitate în proporție de 69%.

Întrebați cum intenționează să-și petreacă sărbătorile anul acesta, 57% dintre români au declarat că vor rămâne acasă. Doar 17% dintre respondenți au afirmat că intenționează să meargă în vizită la familie în aceeași localitate în care locuiesc și doar 13% spun că și-ar vizita rudele din afara localității.

De asemenea, doar 4% dintre respondenți au afirmat că intenționează ca de sărbători să meargă în vizită la prieteni în localitate. Cel mai mic procent se observă în cazul celor dispuși să călătorească în afara țării de sărbători: doar 1% dintre români au optat pentru această variantă.

Angajații români alocă în 2022 un buget cu 40% mai mic decât anul trecut pentru cadourile de sărbători
Angajații români alocă în 2022 un buget cu 40% mai mic decât anul trecut pentru cadourile de sărbători
Inflația afectează planurile și bugetele românilor pentru cadourile de sărbători. Prin urmare angajații români alocă un buget cu 40% mai...
Alimentele, cadourile și cosmeticele, în topul achizițiilor de sărbători
Alimentele, cadourile și cosmeticele, în topul achizițiilor de sărbători
În topul categoriilor de produse pe care românii le vor cumpăra pentru sărbătorile de iarnă se află mâncarea/ alimentele de bază (97%),...
Mednet Research: Bugetul pentru masa de sărbători, la cel mai mic nivel din ultimii trei ani
Mednet Research: Bugetul pentru masa de sărbători, la cel mai mic nivel din ultimii trei ani
Întrebați cum petrec sărbătorile de iarnă și ce cheltuieli vor face cu această ocazie, consumatorii români au subliniat prin răspunsurile...
Jumătate din bugetul alocat pentru sărbători, ocupat de cheltuielile cu mâncarea
Jumătate din bugetul alocat pentru sărbători, ocupat de cheltuielile cu mâncarea
Mâncarea reprezintă categoria cea mai costisitoare pentru buzunarul consumatorilor din România, potrivit unui studiu Reveal Marketing...