PepsiCo vrea să-și extindă portofoliul de snackuri și băuturi echilibrate nutrițional
PepsiCo Europa anunță planul de a crea un portofoliu de alimente și băuturi cu un profil nutrițional îmbunătățit în statele membre ale Uniunii Europene. Planul implică o serie de promisiuni care se bazează pe un ghid nutrițional riguros, bazat pe date științifice.
Pentru portofoliul său de băuturi din Europa, care include Pepsi-Cola, Lipton Ice Tea și 7UP, PepsiCo și-a propus să reducă cu 25% nivelul mediu de zaharuri adăugate, pentru toată gama de băuturi răcoritoare, până în 2025 și cu 50%, până în 2030. În Europa, PepsiCo a creat deja un portofoliu solid de băuturi fără zahăr, care include Pepsi MAX și 7UP Free. Reducerea zahărului are, de asemenea, un impact pozitiv asupra mediului. Compania estimează că, în medie, emisiile de gaze cu efect de seră ale unui litru de Pepsi sunt cu până la 40% mai mici atunci când se trece de la producția rețetei cu zahăr la cea fără zahăr.
PepsiCo și-a propus, de asemenea, să continue acest demers prin diversificarea portofoliului de snackuri, pentru a include opțiuni mai sănătoase, pornind de la succesul înregistrat cu introducerea băuturilor fără zahăr. Compania își propune să crească vânzările snackurilor cu rating B sau îmbunătățirea acestora pe baza sistemului de etichetare Nutri-Score, utilizat la scară largă, cu mai mult de 10 ori până în 2025. Aceasta va face ca snackurile echilibrate nutrițional să fie categoria cu cea mai mare creștere din industria alimentară, din următorii patru ani, cu posibilitatea de a crește la 1 miliard de dolari până în 2030.
Noile obiective vor fi atinse prin transformarea produselor existente, extinderea brandurilor actuale, inclusiv Lay’s Rumeniți în Cuptor, pe mai multe piețe și introducerea de noi game de snackuri, precum PopWorks, noua gamă de snackuri din porumb crocant.
„Consumatorii vor branduri mai sănătoase și sustenabile și, mai ales, vor produse care au un gust foarte bun. În ultimul deceniu, am transformat și lansat produse noi, pentru a le oferi mai multe opțiuni consumatorilor. Drept rezultat, astăzi, în Europa, aproximativ 1 din 3 băuturi vândute de noi este fără zahăr și considerăm că această tendință va continua să crească. Prin această promisiune, putem să folosim experiența dobândită cu reducerea zahărului, pentru a accelera trecerea către un portofoliu de snackuri mai echilibrat”, spune Silviu Popovici, Chief Executive Officer PepsiCo Europe.
PepsiCo a generat o cifră de afaceri de peste 70 de miliarde dolari în 2020, adus de un portofoliu de alimente și băuturi care include Frito-Lay, Gatorade, Pepsi-Cola, Quaker Tropicana și SodaStream. Portofoliul PepsiCo este format dintr-o gamă variată de produse alimentare și băuturi savuroase, printre care 23 de branduri ce generează fiecare, anual, peste 1 miliard de dolari în vânzări de retail.