Până ne organizăm noi, bulgarii lansează o piață electronică de gros de fructe și legume

Uniunea Națională a Grădinarilor din Bulgaria (UNGB) a lansat platforma „Grădinaria”, o piață electronică de gros pentru fructe și legume proaspete care oferă posibilitatea creării de contacte directe între producătorii bulgari de fructe și legume și cumpărătorii din toate piețele internaționale, inclusiv din România.  Până ne organizăm noi, bulgarii lansează o piață electronică de gros de fructe și legume

Această inițiativă, care are impact și pe piața locală, vine în contextul în care deputații români dezbat aprobarea proiectului de lege prin care se va introduce obligativitatea aprovizionării marilor magazine pe lanțul scurt.  Însă retailerii reclamă faptul că fructele și legumele românești nu ocupă mai mult de 50% din spațiul alocat la raft este cauzat în principal de lipsa unui sistem de colectare a produselor, proiectul dezvoltat de producătorii bulgari fiind un exempul de cum ar putea fi soluționată această problemă. 

Platforma a fost lansată în vara lui 2015 în cadrul proiectului ”Comerț Modern” și își propune crearea unui portal electronic, prin intermediul căruia se pot realiza tranzacții directe între producători de fructe și legume din Bulgaria și cumpărători din orice colț al lumii. În plus, începând cu luna noiembrie a anului trecut, platforma a fost dezvoltată, fiind disponibilă acum și în română și engleză pentru a facilita accesul tuturor distribuitorilor interesați de achiziția de fructe și legume proaspete.

”Proiectul «Comerț Modern» va contribui la schimbarea tendințelor pieței de profil a fructelor și legumelor prin realizarea tranzacțiilor directe între producători și distribuitori și prin creșterea exportului de fructe și legume proaspete din Bulgaria către toate țările lumii, la prețuri corecte”, au precizat inițiatorii proiectului.

Comercianții, distribuitorii și producătorii se pot înscrie direct pe site-ul aplicației, www.gradinaria-bg.com, unde au disponibile mai multe pachete de abonamente. Prețurile pornesc de la aproximativ 70 de lei (30 de leva) pentru abonamentul care oferă acces în aplicație o lună și ajung la aproximativ 550 de lei (240 de leva), în cazul unui abonament pe o perioadă de un an. Platforma pune la dispoziția comercianților și distribuitorilor produse precum cartofi, roșii, ceapă, morcovi, praz, dar și o gamă variată de nuci și seminţe și fructe.

Proiectul “Comerț modern” este implementat de către Uniunea Națională a Grădinarilor din Bulgaria (UNGB) cu ajutorul financiar al Fundației “America pentru Bulgaria”. UNGB este o asociatie non-profit, înființată în anul 2004, cu rolul de a reprezenta și apăra interesele membrilor săi – producătorii de fructe, legume și flori, precum și de a sprijini activitatea acestora.

Feliciu Paraschiv, proprietariul lantului de retail independent Paco Supermarkets, despre industria de retail si tendinte. Afla mai multe pe revistaprogresiv.ro.
Feliciu Paraschiv, Paco Supermarkets: Digitalizarea este cu siguranță cheia
Într-o piață în care comerțul modern câștigă tot mai mult teren, Feliciu Paraschiv, proprietarul lanțului de retail independent Paco...
Lidl a realizat 2300 de analize pentru fructele și legumele puse la raft, în 2023
Lidl a realizat 2300 de analize pentru fructele și legumele puse la raft, în 2023
În demersul său de a avea cele mai înalte standarde de calitate pe întreg lanțul de aprovizionare, Lidl România face analize pe toate...
Freshful by eMAG: Peste 60% dintre comenzile de toamnă conțin fructe
Freshful by eMAG: Peste 60% dintre comenzile de toamnă conțin fructe
Începând cu a doua jumătate a lunii septembrie, frecvența comenzilor pentru produsele de sezon începe să crească, oamenii fiind mai...
Legumele Vesele, un business cultivat pe puterea parteneriatului
Legumele Vesele, un business cultivat pe puterea parteneriatului
Povestea businessului Legumele Vesele a început cu un IT-ist și un buyer achiziții echipamente petroliere. Niciunul dintre ei nu avea experiență...
Sezamo reduce prețurile la fructele și legumele de sezon produse local cu până la 30%
Sezamo reduce prețurile la fructele și legumele de sezon produse local cu până la 30%
Sezamo reduce prețurile la fructele și legumele de sezon cultivate de către micii producători locali cu până la 30%. Acțiunea are ca scop...
Legumele și fructele congelate, o categorie pe drumul spre maturizare
Legumele și fructele congelate, o categorie pe drumul spre maturizare
Susținută puternic de perioada de lockdown, piața de legume și fructe congelate continuă să rămână pe un trend ascendent, creșterea...