Nestlé : În următorii trei ani observăm câteva direcții majore în domeniul suplimentelor alimentare
Piața suplimentelor alimentare din România este într-o continuă expansiune, reflectând o schimbare profundă în comportamentele de consum ale populației și atitudinea populației față de sănătate, arată datele Nestlé Health Science România.
În România, principalul motor al consumului de suplimente alimentare îl reprezintă femeile active din mediul urban, cu venituri peste medie și un nivel ridicat de educație și care nu doar că investesc conștient în propria sănătate, ci iau decizii informate și pentru ceilalți membri ai familiei – de la copii și vârstnici, până la parteneri de viață. În contrast, bărbații sunt mai atrași de suplimentele orientate spre performanță – fizică, mentală sau emoțională – cum ar fi aminoacizii, adaptogenii și formulele pentru rezistență la stres și oboseală.
Piața devine din ce în ce mai orientată către un stil de viață echilibrat și către aportul de vitamine și minerale din alimentația zilnică, în special în rândul familiilor. Produsele cu formulări moderne și ingrediente concentrate sunt în topul achizițiilor.
În paralel, consumatorii își doresc educație nutrițională – o oportunitate majoră pentru brandurile care investesc în informare corectă. Este important să menționăm că suplimentele alimentare nu pot înlocui un regim alimentar variat și echilibrat.
”Pentru următorii până la trei ani, observăm conturarea clară a unor direcții majore în domeniul suplimentelor alimentare: sănătatea femeii în toate etapele vieții (de la fertilitate și sarcină, până la menopauză), frumusețea și starea de bine, dar și performanța cognitivă și neuroprotecția, cu accent pe stres, somn și echilibru emoțional. Totodată, abordarea integrată a sindromului metabolic și îmbătrânirii sănătoase capătă tot mai multă tracțiune, alături de menținerea imunocompetenței generale”, spune Mihai Iliescu-Zigmund, Business Executive Officer, Nestlé Health Science România, Bulgaria, Macedonia de Nord.
În 2024, valoarea pieței de suplimente alimentare a fost de 1,7 miliarde de lei, în creștere cu 8% față de anul precedent, în ciuda contextului inflaționist și a scăderii puterii de cumpărare. Euromonitor International estimează că, până în 2029, piața va ajunge la 2,2 miliarde de lei, cu o creștere anuală medie de 6%. Produsele cele mai căutate sunt cele cu funcții multiple, în special combinațiile de vitamine și minerale, adaptate stilului de viață modern. În 2024, suplimentele combinate au generat vânzări de 742 milioane de lei, fiind cea mai performantă subcategorie din segment. În cadrul suplimentelor cu vitamine, categoria multivitaminelor este lider de piață, cu vânzări de 841 milioane de lei în 2024, în timp ce vitaminele individuale au atins o valoare de 152 milioane de lei.
Vitamina C domină categoria singulară, urmată de vitamina D și magneziu – acesta din urmă regăsindu-se frecvent în combinații pentru contribuția lor în reducerea oboselii și extenuării sau funcționarea normală a musculaturii și sistemului nervos. Vânzările de vitamina D au crescut de la 7,1 milioane de lei în 2019 la 13,5 milioane de lei în 2024, cu un avans de peste 90% în cinci ani.
Magneziul, disponibil sub diverse forme (inclusiv Mg citrat și Mg bisglicinat) reprezintă una dintre cele mai dinamice categorii, iar suplimentele pe bază de acizi grași Omega-3 (precum Solgar® Triple Strength Omega-3) câștigă teren datorită interesului tot mai mare pentru sănătatea cardiovasculară și echilibrul între Omega-3 și Omega-6.
Farmaciile rămân principalul canal de achiziție pentru suplimente, dar comerțul online a cunoscut o creștere importantă, reprezentând circa 27% din interacțiunile consumatorilor în ultimele trimestre. Românii caută tot mai des informații înainte de cumpărare și preferă produsele recomandate de specialiști (medici, farmaciști), cu etichete clare și ingrediente validate științific.
Solgar este parte a diviziei Nestlé Health Science din 2021. Cele mai apreciate produse sunt Triple Strength Omega-3 – pentru echilibrul între Omega-3 și Omega-6, Vitamina D3 2200 IU – în formă naturală, Magneziu cu biodisponibilitate crescută (citrat sau bisglicinat), respectiv produsele specializate pentru femei – Folate fiind produsul cel mai bine vândut in categorie. Această poziționare se construiește pe baza a peste 75 de ani de expertiză în nutriție și știință, iar includerea brandului Solgar® în portofoliul Nestlé a contribuit la extinderea diviziei NHS la nivel global și local.
Cu sediul central în Elveția, Nestlé Health Science are peste 11.000 de angajați în întreaga lume, cu produse disponibile în peste 140 de țări.
Grupul Nestlé este prezent în România din 1995, printre brandurile din portofoliul său numărându-se NESCAFÉ, Nespresso, Nesquik, Chocapic, KitKat, Lion, JOE, After Eight, Maggi, Purina sau NAN.



