Nestlé a achiziționat pachetul majoritar al Blue Bottle Coffee

Nestlé, gigantul elvețian ce activează în industria alimentară, a achiziționat, recent, pachetul majoritar (aproximativ 68%) al Blue Bottle Coffee din California, scrie presa internațională. Nestlé a achiziționat pachetul majoritar al Blue Bottle Coffee

Valoarea tranzacției nu a fost dezvăluită de oficialii Nestlé, însă aceasta este estimată, potrivit unor surse apropiate companiei, citate de presa străină, la circa 425 de milioane de dolari.

Această tranzacție este a patra de acest fel încheiată de compania elvețiană în acest an, acestea făcând parte dintr-o strategie mai amplă de schimbare a Nestlé. Astfel, noul director executiv al companiei, Mark Schneider, își dorește să „transforme” compania
considerată acum conservatoare și care şi-a ratat ţinta de vânzări timp de patru ani.

Nestlé și alte multinaționale din domeniu se luptă cu piețele emergente cu creșteri mai lente, cu mărcile noi ale competiției și cu o schimbare a gusturilor consumatorilor față de alimentele procesate.

Tranzacția încheiată de Nestlé va permite în continuare operarea Blue Bottle Coffee ca o societate autonomă, iar managementul actual şi angajaţii îşi vor păstra participația minoritară în companie.

Motivul din spatele afacerii vine pe fondul consolidării aşa-numitului „al treilea val al cafelei” din SUA, ce pune accent pe calitatea cafelei, pe cafeaua mai puţin prăjită şi pe metode alternative de preparare a acestei băuturi.

Piaţa americană a cafelei înregistrează vânzări retail de 2,9 miliarde de dolari. Potrivit Euromonitor International, această piață va ajunge la 4,4 miliarde de dolari, în 2021.

Lanțul de cafenele Blue Bottle este răspândit în San Francisco, Los Angeles, New York şi Tokyo. Compania estimează că va avea 55 de cafenele până la sfârşitul anului 2017.

Nestlé România, creștere organică de 18,8% în 2023
Nestlé România, creștere organică de 18,8% în 2023
Nestlé România, parte a celei mai mari companii de produse alimentare și băuturi din lume, a înregistrat o creștere organică de 18,8% în...
Nestlé România, creștere de 19% a businessului în primele nouă luni ale anului
Nestlé România, creștere de 19% a businessului în primele nouă luni ale anului
Nestlé România, parte a celei mai mari companii de produse alimentare și băuturi din lume, a încheiat primele nouă luni ale anului cu o...
Nestlé România, creștere organică de 19,2% în prima jumătate a anului
Nestlé România, creștere organică de 19,2% în prima jumătate a anului
Nestlé, cea mai mare companie de produse alimentare și băuturi din lume, anunță rezultatele financiare globale pe primul semestru al anului...
Nestlé România se extinde pe piața suplimentelor alimentare prin preluarea Solgar
Nestlé România se extinde pe piața suplimentelor alimentare prin preluarea Solgar
Nestlé Romania preia operațiunile Solgar și va comercializa direct aceste produse pe piața locală. Această tranzacție vine după ce, în...