Moșia Chindia, vânzări de 250.000 de lei în patru luni de la lansare

1000 de consumatori, peste 50 de produse și 250.000 lei cifră de afaceri. Acestea sunt coordonatele fermei Moșia Chindia, prima fermă de animale „crescute prin pășunare” la 4 luni de la lansarea magazinului online.   Moșia Chindia, vânzări de 250.000 de lei în patru luni de la lansare

„În 2022, avem ca obiectiv triplarea producției și înființarea unei mici carmangerii, pentru a ne diversifica gama de produse și a le crește și mai mult calitatea. În următorii trei ani, vrem să creștem de 10 ori volumul producției. Pe termen scurt, până la finele lui 2021, am avut o producție de 90 de porci, 2.000 de pui de găină și 200 de curcani, ceea ce ne-a ajutat să ajungem la peste 50 de produse în magazinul online. Alte obiective vizează intrarea în marile lanțuri de retail, care se va întâmpla, cel mai probabil, la sfârșitul lui 2022 sau în 2023”, spune Dan Cîrstea, fondator al fermei Moșia Chindia.

Lansată oficial în 2021 pe o pășune de peste 3 ha de lângă Târgoviște, ferma are la bază un concept vechi de peste 40 de ani în SUA, dar unic în România. Este vorba despre „Creștere prin pășunare” (Pasture Raised), care presupune ca animalele să fie lăsate libere să se dezvolte în ritmul și mediul lor natural, ceea ce conferă cărnii obținute o calitate superioară chiar certificării „organice”. Condițiile unice de viață pentru animale nu se regăsesc în alte abordări contemporane ale zootehniei, nici măcar în gospodăriile rurale, unde porcii și păsările au suprafețe destul de limitate la dispoziție și doar sporadic au acces la iarbă.

În scopul de a populariza cât mai mult hrana sănătoasă, Moșia Chindia își propune să deschidă apetitul pentru o abordare ecologică și regenerativă în creșterea animalelor, atât în rândul consumatorilor, cât și în rândul altor fermieri și antreprenori, prin susținerea altor 100 de fermieri să adopte cu succes sistemul de Creștere prin pășunare a animalelor în următorii 10 ani. „Povestea începe din 2010, când niște probleme de sănătate m-au determinat să fiu mult mai atent la ce mănânc. Am pornit atunci o mică fermă din nevoia de a avea o sursă sigură de hrană. Am început cu cinci porci din rasa Mangalița, cumpărați din Baia Mare, câțiva curcani și pui de carne”, explică Vlad Miriță, fondator al fermei Moșiei Chindia.

 Site-ul, www.mosiachindia.ro a fost finalizat în august 2021, iar în prima lună de funcționare a magazinului online vânzările au raportat un avans de 300% față de perioada în care antreprenorii foloseau doar aplicația Whatsapp pentru comenzi. Compania livrează în prezent în București, Ilfov și Dâmbovița, dar în primele luni din 2022 vor începe livrările naționale.

”Ne mai propunem să deschidem un magazin propriu în București. Scopul nostru principal rămâne încurajarea consumului de carne curată și furnizarea acesteia tuturor celor preocupați de sănătatea lor, de la familii cu copii și până la adulți tineri sau seniori”, spune Dan Cîrstea.

Ferma a fost fondată în 2010, ca o gospodărie care să acopere necesitățile familiei Miriță. În 2021, Moșia Chindia a devenit o fermă de animale multispecie cu misiunea de a furniza familiilor din România carne curată și sănătoasă. Produsele sunt obținute exclusiv din animale crescute prin pășunare, în condiții de viață ideale în care să-și manifeste liber comportamentele instinctive caracteristice fiecărei specii și care are impact regenerativ asupra mediului.

 

Purina va lansa peste 20 de produse noi. Piața de petfood, creștere anuală de aproximativ 20%
Purina va lansa peste 20 de produse noi. Piața de petfood, creștere anuală de aproximativ 20%
Purina, unul din cei mai mari producători de hrană de pisici și câini la nivel mondial, deținut de Nestlé, va lansa peste 20 de produse noi în...
Businessul Artesana, într-o nouă etapă de dezvoltare
Businessul Artesana, într-o nouă etapă de dezvoltare
După finalizarea investiției de șapte milioane euro într-o nouă unitate de producție, Artesana face trecerea spre o nouă etapă de dezvoltare,...
Consolidarea, un scenariu tot mai prezent într-o piață scindată precum cea a cărnii de pui
Consolidarea, un scenariu tot mai prezent într-o piață scindată precum cea a cărnii de pui
Cu un volum anual de 500.000 de tone, piața locală de carne de pui este dominată de companiile românești, 90% din volumele tranzacționate...
Moșia Corbeanca intră în retail cu gama Fezandate de Moșie
Moșia Corbeanca intră în retail cu gama Fezandate de Moșie
Începând din această lună, Moșia Corbeanca intră în retail cu prima gamă de produse pe bază de carne gătită la sous vide. Sub brandul...