Mondelēz International, rezultate globale în creștere în Q1
Mondelēz International, producător ce are în portofoliu branduri ca Milka, Toblerone, Oreo sau Cadbury, a anunțat că rezultatele globale pe primul trimestru din acest an sunt mai bune decât estimările inițiale. Cu toate acestea, producătorul american de dulciuri și snackuri se alătură companiilor internaționale care în ultimele luni și-au retras prognozele financiare emise inițial pentru 2020.
În primele trei luni din acest an, veniturile au crescut la 6,71 miliarde de dolari, față de 6,54 miliarde de dolari în perioada similară din anul trecut.
Creșterea organică a vânzărilor a fost de 6,4%, impulsionată de comportamentul de stocare a produselor alimentare, tendință foarte vizibilă în America de Nord. În anumite perioade, în această regiune vânzările de biscuiți au crescut cu 30%, pentru ca apoi procentul să coboare la o singură cifră.
În Europa, avansul vânzărilor a fost mai lent, creșterea fiind de 4,3%, până la 2,5 miliarde de dolari. Reprezentanții companiei spun că în Europa achizițiile de impuls au fost mult afectate, la fel ca și vânzările legate de turism, ca de exemplu cele din aeroporturi.
Reprezentanții Mondelēz International au afirmat că în luna martie au observat o creștere a cererii pentru snackuri pe toate piețele dezvoltate, dar mai ales în America de Nord. În această regiune, vânzările s-au majorat cu 15%, ceea ce a contrabalansat vânzările mai slabe din alte regiuni.
”În primul trimestru vânzările au crescut puternic, la fel și cota noastră de piață”, spune CEO-ul Mondelēz International, Dirk Van de Put. Totuși, problemele provocate de coronavirus, creșterea prețului la materiile prime și evoluția unor cursuri de schimb au condus la estimări rezervate privind vânzările în lunile viitoare.