Mondelēz estimează o creștere de cel puțin 3% a cifrei de afaceri în 2020
Mondelēz International estimează că 2020 va fi un „an normal”, cu o creștere a cifrei de afaceri și a profitului comparabile cu cele de anul trecut. În plus, potrivit CEO-ului Dirk Van de Put, citat de Retail Detail, pandemia va avea impact pe termen lung asupra comportamentului de consum în cazul snackurilor, lucru care se va reflecta în bilanțul companiei.
Producătorul unor branduri precum Milka, Oreo, Philadepphia ori Lu a avut o creștere a cifrei de afaceri de 6% în primul trimestru al acestui an, iar apoi, în intervalul aprilie – iunie creșterea a scăzut la 0,5%. CEO-ul grupului susține așadar că tot anul 2020 va arăta „normal” în termeni financiari, că cifra de afaceri va înregistra un avans de cel puțin 3%, în timp ce creșterea profitului ar urma să fie cuprinsă între 4 și 6%.
Într-un interviu citat de Retail Detail, Dirk Van de Put susține că pandemia de coronavirus a reușit să inverseze evoluțiile piețelor în care activează Mondelēz. Dacă până la începutul acestui an, țările în curs de dezvoltare contribuiau cu 5- 7% la creșterea businessului la nivel global, acum acestea fie sunt la același nivel ca anii trecuți, fie sunt în declin. De partea cealaltă, piețele dezvoltate cresc și cu până la 8%.
Europa este una dintre piețele în declin la jumătatea acestui an, în special din cauza restricțiilor privind turismul și consumul în afara casei. De altfel, în trimestrul doi, piața europeană a înregistrat un rezultat negativ însă, potrivit CEO-ului, vânzările au început să crească în a doua parte a anului.
Unul dintre canalele care au susținut vânzările Mondelēz la nivel global a fost cel online. Datele de la finalul celui de-al doilea trimestru arată o creștere de 6% în cazul comerțului electronic. Având în vedere evoluția pozitivă, planurile companiei vizează investiții susținute în publicitatea online, dar, simultan, se concentrează și pe diversificarea gamei pentru a fi optimizată cererii din online.
În privința costurilor de operare, Mondelēz vrea să renunțe la produsele neperformante, fără însă să scoată vreo marcă din portofoliu. Potrivit analizei făcute de companie, produsele care nu se vând bine reprezintă 2% din totalul afacerilor derulate de Mondelēz.
Și tot în privința costurilor, conducerea grupului vizează economii în privința spațiilor de birouri astfel încât în ultimul trimestru al acestui an cheltuielile să fie în „echilibru” cu veniturile, după cum susține Dirk Van de Put.