Mondelēz vinde brandurile de gumă din piețele dezvoltate pentru 1,3 mld. dolari
Mondelēz International Inc, producătorul biscuiților Oreo, a decis să vândă brandurile de gumă, precum Trident și Dentyne, din piețe precum SUA, Canada și Europa, către Perfetti Van Melle Group pentru 1,35 miliarde de dolari, scrie Esmmagazine.com.
Prin această mișcare compania urmărește să își remodeleze portofoliu pentru a se concentra mai mult pe brandurile de ciocolată, biscuiți și snackuri coapte, în condițiile în care 90% din venituri provine din vânzările primelor două categorii. Mondelēz va continua să gestioneze brandurile de gumă în afara SUA, Canada și Europa.
În ultima perioadă, Mondelēz a realizat o serie de achiziții printre care producătorul de batoane energizante Clif Bar & Company pentru 2,9 miliarde de dolari și a integrat compania grecească Chipita, în urma unei tranzacții de 2 miliarde de dolari.
Citiți și: Alexandra Rîștariu, Mondelēz: România rămâne o piață foarte ofertantă
Vânzarea brandurilor de gumă urmează să fie finalizată în ultimul trimestru din 2023, Mondelēz punctând faptul că tranzacția nu vizează și piața din Franța.
Mondelēz International sprijină oamenii să ia gustări în aproximativ 150 de țări din întreaga lume. Cu venituri de aproximativ 29 de miliarde de dolari în 2021, MDLZ conduce viitorul snacking-ului, cu branduri globale și locale de referință, precum biscuiții Oreo, belVita și LU; ciocolata Cadbury Dairy Milk, Milka și Toblerone; bomboanele Sour Patch și guma Trident. Compania Mondelēz International este mândră să fie membră în clasamentele Standard and Poor’s 500, Nasdaq 100 și Dow Jones Sustainability Index. Piețele emergente, din care face parte și România, generează 35% din businessul companiei.