Mondelēz International a încheiat 2022 cu un plus de 9,7% în vânzări

Mondelēz International, unul dintre cei mai importanți producători de dulciuri la nivel mondial, a încheiat anul trecut cu un plus de 9,7% a vânzărilor nete, până la 31,5 miliarde de dolari, scrie Foodbev.com. Mondelēz International a încheiat 2022 cu un plus de 9,7% în vânzări

Veniturile organice nete au avansat cu 12,3%, achizițiile Chipita, Clif Bar și Ricolino contribuind la această evoluție. Cea mai bună performanță a fost înregistrată de piețele emergente, din care face parte și România, care au afișat o creștere de 20,3% a veniturilor nete în 2022, un rezultat superior avansului de doar 3,9% al piețelor dezvoltate.

Cea mai slabă performanță a fost înregistrată de businessul din Europa (+2,4%), regiune urmată de Asia, Orientul Mijlociu și Africa (+4,7%).

Citiți și: Alexandra Rîștariu, Mondelēz: România rămâne o piață foarte ofertantă

”Rezultatele înregistrate în 2022 demonstrează că avem un portofoliu puternic și divers, care ne-a permis să creștem în toate regiunile, categoriile și branduri. Am avut o creștere susținută a profitului pe fondul avansului de două cifre a gamelor de top, atât în termeni volumici, cât și prin politica de preț aplicată. Recentele achiziții au contribuit, de asemenea, la performanța financiară. Am făcut progrese în categoriile ciocolată, biscuiți și snackuri coapte, și am continuat să investim în branduri și capabilități”, a spus Dirk van de Put, CEO-ul companiei.

Cu venituri de aproximativ 29 de miliarde de dolari în 2021, Mondelēz International comercializează produse în 150 de țări din întreaga lume. Compania are în portofoliu branduri precum Oreo, belVita, Milka sau Toblerone. În România, Mondelēz este liderul pieței de snackuri dulci, businessul dublându-se odată cu integrarea Chipita

Mondelēz International a reluat producția în Ucraina
Mondelēz International a reluat producția în Ucraina
Mondelēz International a reluat producția din Ucraina după ce fabrica sa din Trostyanets a fost grav avariată în urmă cu doi ani în timpul...
Mondelēz investește 40 mil. euro într-o fabrică din Belgia
Mondelēz investește 40 mil. euro într-o fabrică din Belgia
Producătorul Mondelēz International a anunțat că va investi 40 de milioane de euro în echipamente și noi tehnologii de producție pentru...
Deloitte: Preluarea de către Mondelēz International a Chipita Global, una dintre cele mai mari tranzacții ale anului 2022
Deloitte: Preluarea de către Mondelēz International a Chipita Global, una dintre cele mai mari tranzacții ale anului 2022
Preluarea de către Mondelēz International a Chipita Global, inclusiv a operațiunilor din România, pentru o valoare estimată a operațiunilor...
Schimbare la conducerea Mondelēz România
Schimbare la conducerea Mondelēz România
Mondelēz International a numit-o pe Mateja Podgornik în funcția de Managing Director România și Slovenia în cadrul Mondelēz International....
Mondelēz vinde brandurile de gumă din piețele dezvoltate pentru 1,3 mld. dolari
Mondelēz vinde brandurile de gumă din piețele dezvoltate pentru 1,3 mld. dolari
Mondelēz International Inc, producătorul biscuiților Oreo, a decis să vândă brandurile de gumă, precum Trident și Dentyne, din piețe precum...
Mondelēz International integrează în mod oficial Chipita Global
Mondelēz International integrează în mod oficial Chipita Global
Mondelēz International anunță că a integrat în mod oficial compania recent achiziționată Chipita Global S.A., un lider cu creștere rapidă...