Mondelēz International a încheiat 2022 cu un plus de 9,7% în vânzări
Mondelēz International, unul dintre cei mai importanți producători de dulciuri la nivel mondial, a încheiat anul trecut cu un plus de 9,7% a vânzărilor nete, până la 31,5 miliarde de dolari, scrie Foodbev.com.
Veniturile organice nete au avansat cu 12,3%, achizițiile Chipita, Clif Bar și Ricolino contribuind la această evoluție. Cea mai bună performanță a fost înregistrată de piețele emergente, din care face parte și România, care au afișat o creștere de 20,3% a veniturilor nete în 2022, un rezultat superior avansului de doar 3,9% al piețelor dezvoltate.
Cea mai slabă performanță a fost înregistrată de businessul din Europa (+2,4%), regiune urmată de Asia, Orientul Mijlociu și Africa (+4,7%).
Citiți și: Alexandra Rîștariu, Mondelēz: România rămâne o piață foarte ofertantă
”Rezultatele înregistrate în 2022 demonstrează că avem un portofoliu puternic și divers, care ne-a permis să creștem în toate regiunile, categoriile și branduri. Am avut o creștere susținută a profitului pe fondul avansului de două cifre a gamelor de top, atât în termeni volumici, cât și prin politica de preț aplicată. Recentele achiziții au contribuit, de asemenea, la performanța financiară. Am făcut progrese în categoriile ciocolată, biscuiți și snackuri coapte, și am continuat să investim în branduri și capabilități”, a spus Dirk van de Put, CEO-ul companiei.
Cu venituri de aproximativ 29 de miliarde de dolari în 2021, Mondelēz International comercializează produse în 150 de țări din întreaga lume. Compania are în portofoliu branduri precum Oreo, belVita, Milka sau Toblerone. În România, Mondelēz este liderul pieței de snackuri dulci, businessul dublându-se odată cu integrarea Chipita.