Micii comercianți cer prelungirea termenului de vânzare a țigărilor fabricate conform vechii legislații

Asociaţia Naţională a Comercianţilor Mici şi Mijlocii din România (ANCMMR) a solicitat Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF) să permită vânzarea de produse din tutun fabricate conform vechii legislaţii până la epuizarea stocurilor actuale.Micii comercianți cer prelungirea termenului de vânzare a țigărilor fabricate conform vechii legislații

Potrivit unui comunicat al asociaţiei, micile magazine vor să îşi epuizeze şi după termenul de 20 mai 2017 stocurile de pachete de ţigări fabricate pe vechea legislaţie, pentru a evita mari pierderi.

Legea 201/2016, care transpune Directiva europeană 40/2014 privind produsele din tutun, prevede că doar până la 20 mai 2017 mai este permisă vânzarea de produse din tutun fabricate şi etichetate în conformitate cu prevederile vechii Legi 349/2002.

„Potrivit Directivei 40/2014, epuizarea stocurilor ar fi trebuit să se facă într-un an de zile, dar întârzierea transpunerii acesteia în legislaţia naţională a redus perioada la numai şase luni. Peste 75.000 de magazine din România vând în prezent ţigări şi au stocuri importante de produse din tutun fabricate înainte de data intrării în vigoare a legii, care nu mai pot fi vândute până la 20 mai 2017. Aceste produse au fost achiziţionate de către comercianţi în mod legal şi nu mai pot fi returnate. De asemenea, nici nu vor putea fi distruse fără cheltuieli suplimentare din partea comercianţilor”, susţine asociaţia micilor comercianţi”, spun reprezentanții ANCMMR.

Potrivit acestora, pierderile pe care le vor înregistrata comercianții vor fi semnificative în cazul în care ANAF nu acceptă prelungirea termenului limită de vânzare a țigaretelor.

ReTech & Digital - Conference & Expo, eveniment Progresiv, solutii si inovatii IT, digitale si automatizare din retail & FMCG, editia cu numarul 2, Unleash the Power of Digital, data evenimentului 12 septembrie, la Ramada Bucharest
ReTech & Digital revine cu o nouă ediție, pe 12 septembrie
ReTech & Digital - Conference & Expo, evenimentul Progresiv dedicat integral tehnologiilor, soluțiilor IT și inovațiilor digitale din...
Carrefour Market Cosmopolis Plaza 1 002
Carrefour România intenționează să mai deschidă 40 de magazine Market și Express anul acesta
Carrefour România continuă investițiile în formatul Market prin deschiderea unui nou supermarket în complexul Cosmopolis și intenționează să...
Lidl deschide un nou magazin în Târgoviște
Lidl deschide un nou magazin în Târgoviște
Lidl continuă investițiile pe plan local prin deschiderea unui nou magazin în Târgoviște și depășește astfel pragul de 350 de unități...
Piața de retail și FMCG, față în față cu noul consumator
Piața de retail și FMCG, față în față cu noul consumator
Într-un mediu aflat în continuă schimbare, o strategie de business concentrată în jurul consumatorilor și a comportamentului acestora poate...
Un nou magazin Gerovital în București
Un nou magazin Gerovital în București
Producătorul de cosmetice Farmec a inaugurat un nou magazin în Capitală. Magazinul Gerovital din cadrul centrului comercial Cocor este o relocare...
Rețeaua Supeco ajunge la 25 de magazine
Rețeaua Supeco ajunge la 25 de magazine
Din 27 august, locuitorii din Bacău își pot face cumpărăturile zilnice în magazinul Supeco, un concept de supermarket cu produse locale și...