Libresse susține femeile din România să vorbească despre #PoveștileDinNoi: doar 1% dintre femei discută cu medicul ginecolog despre îngrijirea intimă

Discuțiile despre zona intimă continuă să fie un subiect delicat pentru majoritatea femeilor și, de cele mai multe ori, evitat, ba chiar considerat rușinos. Astfel de sentimente de teamă și de jenă, afectează și blochează curajul femeilor de a se exterioriza și a vorbi deschis despre tot ceea ce înseamnă experiențele și trăirile pe care le au cu propriul corp, cu un impact major asupra sănătății și a încrederii în sine. Libresse susține femeile din România să vorbească despre #PoveștileDinNoi: doar 1% dintre femei discută cu medicul ginecolog despre îngrijirea intimăLibresse Avertorial 1 cut (002)

Rezultatele celui mai recent studiu realizat de Libresse în luna mai 2020, confirmă faptul că zona intimă și menstruația sunt două dintre subiectele care rămân ascunse și neîmpărtășite de către femei, din teama de a nu fi judecate sau stigmatizate de cei din jurul lor. Ba mai mult, îngrijorător este faptul că doar 1% dintre femeile din România discută cu medicul ginecolog despre îngrijirea intimă.

Prin această inițiativă de a identifica și a aduce în prim plan adevăratele preocupări și temeri ale femeilor din România, Libresse deschide prima conversație cu adevărat autentică și „fără perdea” despre zona V, ca simbol universal al zonei intime. Acesta este încă un pas pe care Libresse îl face în manifestul de empowerment a femeii prin care susține femeile din România să vorbească despre #PoveștileDinNoi pentru că doar așa pot arăta cât de încrezătoare și puternice sunt și pot oferi, la rândul lor, curajul altor femei de a-și explora propriile trăiri.

Dar care sunt urmările pe care poate să o aibă această teamă de a discuta cu medicul ginecolog despre îngrijirea intimă?Această frică de a vorbi despre zona intimă este din ce în ce mai răspândită în rândul femeilor tinere, și nu numai. Lipsa unei informări din partea unui specialist despre ceea ce înseamnă îngrijirea intimă corectă poate avea consecințe extrem de profunde, conducând chiar până la imposibilitatea depistării din timp și a tratării unei afecțiuni grave de sănătate.

Sentimentul de jenă este cel care le ține pe femei departe de controlul ginecologic de rutină și le împiedică să discute deschis cu medicul specialist despre simptomele și trăirile pe care le experimentează la nivelul zonei intime, preferând fie să se informeze din surse nevalidate și să trateze „după ureche”, fie să sufere în tăcere. Acest lucru nu numai că le afectează sănătatea, dar are un impact major și asupra încrederii în sine și a modului în care își înțeleg și își respectă propriul corp.

Libresse Avertorial 2cut

Femeile, prin natura lor, trec prin experiențe diferite, se confruntă cu o diversitate impresionantă de emoții – de la plăcere la durere, de la dragoste la ură. Stigmatizarea unor astfel de trăiri sau stări absolut normale prin care, la un moment dat, fiecare femeie trece, conduce la reprimarea și chiar negarea lor, ajungând până la o lipsă de încredere în sine la nivelul tuturor rolurilor pe care femeia le îndeplinește.

Despre călătorii construite pas cu pas, la INSPIRO – A New Journey
Despre călătorii construite pas cu pas, la INSPIRO – A New Journey
Cea de-a 14-a ediție a INSPIRO, evenimentul Progresiv departe de exceluri și aproape de oameni, a reunit la Le Chateau Ballroom , sub tema-umbrelă...
Tendințe care vor modela viitorul snackingului în următorul deceniu
Tendințe care vor modela viitorul snackingului în următorul deceniu
Schimbarea peisajului demografic, stiluri de viață din ce în ce mai fluide sau impactul imperativ asupra oamenilor și al planetei se numără...

În acest context, Libresse înțelege că doar prin încurajarea femeilor să-și împărtășească fără rețineri propriile trări și prin empatizarea cu acestea, putem transforma conversația despre zona intimă de la stadiul de tabu la cel de normalitate. Astfel, Libresse lansează femeilor din România provocarea Să lăsăm #PoveștileDinNoi să fie auzite prin care oferă o voce tuturor acestor adevăruri știute, dar ascunse și celebrează zona intimă în toată complexitatea ei. Acesta este punctul de temelie pentru o relație cât mai sănătoasă cu zona intimă, iar cu cât se vorbește mai mult și mai liber despre aceasta, cu atât mai multe femei vor fi mai încrezătoare și vor acorda atenția de care are nevoie zona V.

Libresse Avertorial 3cut

Metologie: Studiul Libresse, care prezintă o analiză în profunzime a preocupărilor și temerilor cu care se confruntă femeile, a fost realizat pe un eșantion reprezentativ de 505 de femei, din mediul urban, în luna mai 2020.

Brandul Libresse face parte din portofoliul companiei Essity, o companie internațională de top în domeniul igienei și sănătății care are ca scop îmbunătățirea stării de bine cu ajutorul produselor și serviciilor sale, esențiale pentru viața de zi cu zi.

*Articol susținut de Essity.

Cele mai importante insighturi de la Conferința Progresiv – Back to the Future
Cele mai importante insighturi de la Conferința Progresiv – Back to the Future
Conferința Progresiv, cel mai mare eveniment de business din piața locală de retail & FMCG, a încheiat cea de-a 23-a ediție. Sub sloganul...
Tendințe și strategii de succes în industria de retail și FMCG din România
Tendințe și strategii de succes în industria de retail și FMCG din România
Deși deloc lipsit de provocări, 2023 are toate premisele să fie un an de creștere pentru companiile de referință din retail și FMCG. Potrivit...
Kaufland deschide cel de-al 21-lea magazin din București
Kaufland deschide cel de-al 21-lea magazin din București
Kaufland România inaugurează săptămâna aceasta un nou magazin în nordul Capitalei, în cartierul Pipera. Acesta este hipermarketul cu numărul...
Despre puterea cifrelor, la INSPIRO – Lucky Numbers
Despre puterea cifrelor, la INSPIRO – Lucky Numbers
Circa 150 de manageri din industriile de retail și FMCG și-au dat întâlnire pe 13 iunie, la The Tent by Clubul Diplomatic, la cea de-a 13-a...