Lactatele bio au atins 19 mil. de lei în 2015 în România
Piaţa produselor lactate bio din România s-a triplat în ultimii șase ani, ajungând la 19,6 milioane de lei în 2015. Potrivit unui studiu Euromonitor citat de producătorul de ambalaje Tetra Pak, ritmul actual indică trecerea pragului de 28 de milioane de lei în 2020 pentru categoria de profil. Această evoluție este susţinută atât de producătorii locali, care au contribuit la diversificarea ofertei prezentă iniţial doar prin mărcile private de import, dar şi de către retaileri, care dezvoltă zone separate de plasare a produselor bio în spaţiul de vânzare, foarte bine semnalizate.
“Românii înţeleg din ce în ce mai mult că este important să facă alegeri alimentare sănătoase, iar laptele bio, alături de întregul segment de lactate organice, se află tot mai des în coşul de cumpărături al acestora. Acest obicei de consum câştigă teren în special prin intermediul unor mărcilor care au să ofere consumatorilor o experienţă completă: produse sustenabile în ambalaje prietenoase cu mediul înconjurător. Astfel, așteptările consumatorilor au crescut, 26% dintre cei din țările în dezvoltare verificând pe etichetele și ambalajele produselor și băuturilor dacă sunt obținute prin practici sustenabile sau din materiale prietenoase cu mediul”, afirmă Cătălina Siriteanu, Operational Marketing Director Tetra Pak South Eastern Europe.
4 din 10 consumatori consideră că un ambalaj prietenos cu mediul crește valoarea mărcii
Consumatorii însă nu iau decizii doar în ceea ce priveşte produsele pe care le consumă, ci şi privind ambalajele în care acestea sunt disponibile la raft. Conform studiului Millward Brown Environment Research 2015, 77% dintre consumatori declară că un ambalaj prietenos cu mediul îi determină să aleagă într-o măsură mai mare o anumită marcă, iar 39% dintre ei cred că acesta creşte valoarea mărcii.
În plus, mesajul de sustenabilitate al mărcii este completat și de ambalajele Tetra Pak realizate din resurse 100% regenerabile, care susţin poziţionarea laptelui bio ca produs sănătos, nutritiv, ajutând în acelaşi timp produsul să își păstreze proprietățile naturale – după cum susțin reprezentanții Tetra Pak. Prima lansare de lapte bio în ambalaj Tetra Pak a fost realizată în 2001, când LaDORNA a introdus pe piaţă lapte ecologic UHT provenit din ferme româneşti certificate pentru producţia de lapte bio, susţinând astfel transformarea agriculturii locale prin practici de sustenabilitate.
Cea mai recentă lansare în acest segment o reprezintă completarea portofoliului de produse Napolact cu lapte bio în ambalaj Tetra Pak. Gama Napolact Bio se diferenţiază nu numai prin originea din ferme din Ardeal certificate ecologic, ci şi din punct de vedere vizual, la raft, cu ajutorul a patru variante de design ale aceluiaşi produs.
Tetra Pak este lider mondial în soluţii de procesare, ambalare şi distribuire a produselor alimentare lichide, având aproximativ 23.000 de angajaţi în peste 80 de ţări.





