Lactalis: A crescut cererea pentru laptele UHT, are termen mare de valabilitate
Deși într-o perioadă de post religios, cererea pentru produsele lactate a crescut ca urmare a măsurilor impuse în urma pandemiei de coronavirus care presupun izolare la domiciliu și, implicit, o rezervă mai mare de alimente. Irina Măndoiu, Director Comercial Lactalis România, spune că volumul de producție al companiilor de lactate care fac parte din grup, adică Albalact, Covalact, Dorna Lactate, Lactate Harghita, Rarăul, a fost cel obișnuit pentru o perioadă normală neafectată de postul sărbătorilor de Paște, însă a fost mai mare comparativ cu aceeași perioadă de post a anului trecut.
Drept urmare, „ne indică o creștere a consumului și a stocurilor magazinelor, în această perioadă. Categoria cu cea mai semnificativă creștere este laptele UHT, așa cum era de așteptat, pentru că este un aliment cu perioadă mai lungă de valabilitate (până la 6 luni) și poate fi stocat mai mult timp”, spune Irina Măndoiu.
Legat de procesul de aprovizionare cu materie primă, directorul comercial declară că nu există sincope. Iar compania are nevoie de materie primă pentru că are de onorat comenzi mai mari. Creșterea comenzilor este de două cifre comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut (perioada de post premergătoare sărbătorilor de Paște), potrivit companiei.
„Activitatea de producție și livrare a companiilor din Grupul Lactalis România se desfășoară, în prezent, în condiții normale. Colaborăm îndeaproape cu partenerii noștri – transportatori sau comerciali - pentru a proteja în primul rând angajații și pentru a asigura continuitatea business-ului. Este greu de previzionat, situația epidemiei se schimbă de la o zi la alta. Desigur, luăm în calcul că, în anumite zone și sub influența unor factori, unii - independenți de activitatea noastră, pot interveni perturbări sau întârzieri în producție și livrare. În scenariul izolării unui număr mare de salariați la domiciliu sau în centrele de carantină, suntem pregățiți să operăm modificări importante și să simplificăm structurile de producție și livrări, cum ar fi reducerea complexității producției și implementarea unei cantități minime pe comenzile cu livare în magazinele de retail”, completează Irina Măndoiu.
În plus, compania susține că, în deplin acord cu partenerii comerciali, au sistat toată activitatea promoțională ca măsură de siguranță atât pentru angajații proprii, cât și pentru consumatori. „De asemenea, pentru simplificarea business-ului și pentru a putea răspunde unor cerințe speciale în cazul unui scenariu de extindere a epidemiei, vom amâna orice lansări de produse noi și campanii promoționale”, concluzionează directorul comerial al grupului Lactalis România.