Iqos, cotă de piață de 2% la trei ani de la lansare
La trei ani de la lansare, heets-urile Iqos, produs aflat în portofoliul producătorului de țigarete Philip Morris, au ajuns la o cotă de piață de 2% pe piața locală, potrivit informațiilor oferite de reprezentanții companiei.
”Suntem foarte fericiți cu rezultatele pe care le-am atins în piață. Rezultatele Iqos sunt foarte bune internațional, în primul rând, am ajuns la peste 5,7 milioane de fumători adulți convertiți la Iqos și asta înseamnă foarte mult. În România avem peste 5% cotă de piață în principalele top cinci orașe din țară și o cotă de piață de 2% la nivel național, deci lucrurile progresează frumos”, a declarat pentru Progresiv Alina Frâncu, Brand Manager Iqos.
Rezervele Iqos sunt disponibile atât în mediul online, cât și în magazinele fizice, la nivel național. ”Majoritatea vânzărilor se fac în zona de convenience, însă și parteneriatul cu KA este foarte important pentru că rețelele de magazine s-au dezvoltat mult la nivel național și atunci este normal să aibă o pondere mare în vânzări. Cât despre retailul propriu, avem 5 locații proprii și 20 de insule în mall-uri, însă procentual acest canal de vânzare reprezintă o parte mai mică din business”, a mai punctat Alina Frâncu.
Philip Morris este unul dintre cei mai importanți jucători pe piața tutunului din România și deține o fabrică în Otopeni. Producătorul a listat Iqos pe piața din România în noiembrie 2015, iar în 2017 a demarat producția de heets în fabrica din Otopeni. Anul trecut, afacerile Philip Morris Trading, compania care se ocupă cu comercializarea țigaretelor produse de gigantul american, s-au ridicat la 2,37 miliarde de lei, potrivit datelor publicate de Ministerul de Finanțe.





