Ioana Boghenco preia o nouă poziție în Orbico, grup cu afaceri de 3,7 mld. euro

Ioana Boghenco, care în ultimii patru ani a ocupat poziția de Director General în cadrul Orbico România și care a coordonat fuziunea dintre Interbrands și Orbico în cel mai mare grup de distribuție pe plan local, a preluat de la începutul acestui an funcția de Chief Business Development Officer în cadrul Orbico, grup cu afaceri de 3,7 miliarde euro în 2023. Ioana Boghenco preia o nouă poziție în Orbico, grup cu afaceri de 3,7 mld. euro

Ioana Boghenco și-a început activitatea în cadrul Orbico în 2019 în rolul de Director Comercial pentru Bulgaria și România, după 16 ani petrecuți în companiile Gillette și Procter&Gamble. În 2020 a preluat rolul de director general, iar principala misiune a fost aceea de a pune bazele fuziunii celor patru companii deținute de către Grupul Orbico în România. Mai exact, două companii ofereau servicii logistice și de distribuție pentru produse FMCG (Orbico și Interbrands), iar celelalte două pentru produse Beauty (Orbico Beauty și Professional Brands). Fuziunea a fost finalizată în octombrie 2021.

”Acesta a fost cel mai complex proiect din cariera mea, mai ales că perioada a fost intens afectată de pandemia Covid, războiul din Ucraina și contextul economic dificil care a urmat. Toate aceste provocări ne-au crescut nivelul de adrenalină, ne-au unit și mai mult. Alături de colegii mei am lucrat intens pentru a construi o cultură unică și o echipă de oameni pasionați și profesioniști care să ducă compania mai departe, către țintele ambițioase pe care le-am stabilit. Astăzi echipa Interbrands Orbico numără peste 2.300 de oameni care gestionează un portofoliu de produse de top FMCG și Beauty, pentru aproximativ 200 de branduri și 10.000 de produse. Acoperim un univers de peste 30.000 de magazine și ne desfășurăm activitatea în 100 de filiale și 20 de depozite centrale și regionale. Dintre proiectele noastre principale menționez extinderea sau consolidarea parteneriatului cu producători strategici, precum Philip Morris International, Procter & Gamble, Kelloggs, Bolton (Rio Mare, Meglio) Lindt, Heinz, Wella, Ekaterra (Lipton), Duracell, Coty, Converse, Clarins, Shiseido, Revolution. În 2022 echipa de e-Commerce și Digital a lansat cu succes platforma de e-B2B www.orbico.ro. Toate aceste proiecte fac parte dintr-un amplu proces de digitalizare și automatizare a operațiunilor noastre, început acum trei ani și care va continua și în perioada următoare. În februarie 2024 vom implementa platforma SAP, iar apoi va urma un alt proces complex de automatizare a depozitelor. Nu în ultimul rând, vreau să menționez eforturile nostre de creștere a sustenabilității operațiunilor. De curând am inaugurat un sistem de 900 de panouri solare, montate pe o suprafață de 3.500 mp la depozitul nostru principal din București, care este deja funcțional și va produce energie verde. Visul meu a fost ca oamenii din Interbrands Orbico să fie fericiți și să aducă valoare, pentru a fi împliniți și a progresa profesional. Știu că fericirea la locul de muncă pare wishful thinking, dar, după patru ani petrecuți alături de această echipă minunată, simt că visul mi s-a împlinit și asta mă face foarte fericită. Cred că aceasta este și cea mai mare realizare a mandatului meu”, a declarat, pentru Progresiv, Ioana Boghenco.

Citiți și: Ioana Boghenco sau definiția unui macromanager

Interbrands Orbico România a încheiat anul 2023 cu o cifra de afaceri de 1,2 miliarde de euro, cu un miliard de euro mai mult decât vânzările separate ale celor patru companii înregistrate în 2020. ”Toate brandurile din portofoliul nostru au înregistrat creșteri semnificative de vânzări și cotă de piață în această perioadă. Important de menționat, colaborarea cu Philip Morris International a accelerat puternic cifra de afaceri, începând din anul 2021”, a mai spus Ioana Boghenco.

Din noul rol, Ioana va avea ca obiective principale accelerarea parteneriatelor strategice existente, încheierea de noi parteneriate cu producători importanți, noi achiziții și fuziuni cu alte companii de distribuție, creșterea capabilităților organizaționale în peste 20 de țări din Europa în care Grupul Orbico este prezent. ”Ne-am propus ca până în 2030 să atingem o țintă ambițioasă de 7 miliarde de euro prin strategii bazate pe dezvoltarea portofoliului, a capabilităților organizaționale, digitalizare și automatizare a vânzărilor și sistemelor logistice, sustenabilitate, toate acestea susținute de pasiunea și profesionalismul echipelor noastre din toate țările în care activăm”, a completat Ioana Boghenco.

Mario Matic-Interbrands Orbico (002)

Businessul din România va fi gestionat de la 1 ianuarie 2024 de Mario Matic, cel care a condus în ultimii cinci ani Orbico Croația. ”Interbrands Orbico România este cea mai mare companie din Grupul Orbico, având cel mai mare număr de angajați și cea mai mare cifra de afaceri. Pe lângă rolul nou, o provocare este și faptul că piața din România este de cinci ori mai mare decât piața din Croația și mult mai complexă, în același timp”, a punctat Mario Matic.

Mario Matic
Mario Matic, Interbrands Orbico România: O parte a viitorului este deja aici
Dacă în trecut, cu un singur magazin mare puteai acoperi un oraș, o regiune sau o zonă, astăzi, cu un singur magazin digital poți acoperi...
Cum se îndreaptă liderul industriei locale de distribuție spre un viitor mai verde
Cum se îndreaptă liderul industriei locale de distribuție spre un viitor mai verde
De la activități simple precum monitorizarea și optimizarea utilizării energiei în depozitele și birourile companiei, la colectarea selectivă...

În timpul mandatului său, Orbico Croația și-a majorat veniturile cu 50%, de la 360 mil. euro la 550 milioane euro. ”Astăzi, Orbico Croația este a doua țară, după România, în ceea ce privește veniturile și avem  o piață mică - 4 milioane de oameni. Un alt mare succes este reducerea cu 80% a împrumuturilor și o creștere medie anuală a profitului cu 10%”, a subliniat Mario Matic.
În ceea ce privește obiectivele pe termen mediu, Mario Matic a vorbit despre existența unui plan strategic pe trei ani pentru toate companiile din grup, inclusiv pentru Interbrands Orbico România, care include o creștere constantă a cifrei de afaceri de aproximativ 10% pe an și un avans stabil al profitabilității.

Tehnologia, parte din ADN-ul Interbrands Orbico
Tehnologia, parte din ADN-ul Interbrands Orbico
Interbrands Orbico, liderul industriei locale de distribuție, lansa în urmă cu un an propria platformă de comerț online pentru clienții de tip...
Ioana Boghenco sau definiția unui macromanager
Ioana Boghenco sau definiția unui macromanager
Există o linie fină între a cita fragmente din cărți de leadership și a fi un lider real și autentic. Experiența de peste 20 de ani în...
Reinventare în distribuție, pariul pentru un business de 1 mld. euro
Reinventare în distribuție, pariul pentru un business de 1 mld. euro
În luna octombrie, Interbrands Orbico anunța finalizarea proiectului de fuziune prin absorbție prin care Interbrands prelua companiile locale ale...
Un nou lider pe piața de distribuție FMCG după finalizarea fuziunii dintre Interbrands și Orbico
Un nou lider pe piața de distribuție FMCG după finalizarea fuziunii dintre Interbrands și Orbico
Interbrands Orbico anunță finalizarea proiectului de fuziune prin absorbție prin care Interbrands a preluat companiile locale ale grupului...