Inflația își pune amprenta asupra evoluției FMCG la nivel european

La nivelul majorității piețelor europene se observă un efect semnificativ al inflației – creștere de 1,7% - asupra vânzărilor de FMCG, în timp ce creșterea prețurilor afectează cumpărăturile, potrivit Nielsen Growth Reporter. Inflația își pune amprenta asupra evoluției FMCG la nivel european

Consumatorii cumpără de fapt cu 0,5% mai puține unități de produse, dar plătesc cu 2,9% mai mult pe unitate de produs, comparativ cu același trimestru din anul anterior.

Sumele cheltuite de europeni pe bunuri de larg consum (pe baza celui mai larg coș de categorii de produse auditate de Nielsen) au crescut cu +2,4% în primul trimestru din 2019, similar creșterii de 2,5% din ultimul trimestru al anului trecut.

„În timp ce în primul trimestru s-a înregistrat o revigorare a indicatorilor macro-economici în toată Europa, creșterea consumului FMCG pe piețele monitorizate de Nielsen rămâne modestă, comparativ cu evoluția înregistrată anterior : +2,4% în Q1 2019 versus +4% în Q1 2018. Dintre piețele mature, doar Spania reușește să treacă de media europenă ca ritm de creștere, în timp ce majoritatea țărilor din Europa Centrală și de Est depășesc acest prag”, declară Iulia Pencea, Market Leader Nielsen România.

Dacă analizăm în detaliu evoluția particularăla la nivel de țară, Turcia continuă să înregistreze cea mai mare creștere anuală a încasărilor (+20%), dar contribuția este datorată exclusiv inflației, deoarece volumul este la un nivel negativ (-5%) în Q1 2019 comparativ cu perioada anterioară. Alte țări care au înregistrat niveluri de creștere semnificative sunt Ungaria, Grecia, Rusia, Polonia și Serbia (+ 6,6%, + 4,9%, + 4,4%, + 4,3% și respectiv 3,8%). Pe de altă parte, Irlanda (-1,2%) a înregistrat cea mai mică creștere din Europa.

În schimb, România se plasează printre țările cu creșterea cea mai mare din cele 28 de țări europene, cu o creștere de +10,4%, atât în ceea ce privește prețurile plătite (+3,3%), cât și volumele cumpărate (+7,1%).

Dintre cele cinci mari piețe din Europa de Vest, Spania înregistrează cel mai mare ritm de creștere (+ 3,6%), urmată de Franța și Marea Britanie (2,1% și respectiv 1%), în timp ce Italia și Germania au înregistrat o scădere de -0,3% și respectiv -0,9%.

Promoțiile în piața FMCG, din ce în ce mai frecvente, însă mai puțin eficiente în T4
Promoțiile în piața FMCG, din ce în ce mai frecvente, însă mai puțin eficiente în T4
Pentru prima oară în aproape doi ani pe plan local, volumele pieței FMCG au revenit pe un trend ascendent în trimestrul al patrulea al anului...
 Radiografie 2023: creșteri ale prețurilor, schimbări în comportamentul consumatorilor și mai mulți clienți din generația Z
Radiografie 2023: creșteri ale prețurilor, schimbări în comportamentul consumatorilor și mai mulți clienți din generația Z
Principala preocupare a clienților din Europa Centrală, în 2022, a fost legată de creșterea prețurilor la alimente, determinată de creșterea...
consumatori preturi scumpiri inflatie
Consumatorii, mai calculați, mai pragmatici, cumpără mai puțin și aleg mărcile private
Deși inflația decelerează, prețurile bunurilor de larg consum au crescut, în medie, cu 19,3% în cel de-al doilea trimestru al anului, iar...
NielsenIQ: Cu o creștere a prețurilor de peste 20%, coșul mediu de cumpărături se menține la valori constante
NielsenIQ: Cu o creștere a prețurilor de peste 20%, coșul mediu de cumpărături se menține la valori constante
Piața bunurilor de larg consum a raportat un avans valoric de 18,4% în primele 4 luni din 2023, dar românii cheltuiesc cam tot atâția bani la o...