Industria vinului, marcată de pandemia de coronavirus
Tendința de premiumizare a marcat industria vinului în ultima perioadă, însă pandemia de coronavirus ar putea schimba acest lucru, potrivit unui studiu realizat de Wine Intelligence.
Închiderea unui număr mare de unități de servire reprezintă o provocare uriașă pe piața vinului și o schimbare ce ar putea modifica comportamentul de consum al ultimilor ani. Consumul în locații premium și cheltuirea unor sume mai mari prin upselling au generat așteptări care acum nu se vor mai concretiza.
Tendințele de premiumizare au fost susținute în primul rând de consumatorii tineri, care au adoptat mentalitatea "produse mai puține, dar mai bune". Acest fenomen nu se reflectă însă și în achizițiile din prezent. "Economiile își vor reveni, nu și încrederea consumatorului", spun cei de la Wine Intelligence, citați de Beverage Daily. "Raportul calitate-preț va deveni un factor important în deciziile de achiziție, iar acest lucru se va resimți în special pe piețe precum cea a vinului, unde există numeroase produse de calitate la prețuri accesibile."
De asemenea, am putea fi martorii unei reorientări către vinurile locale, fenomen ce reflectă interesul consumatorilor față de producătorii domestici și protejarea acestora, mai notează raportul.





