Importurile de somon sălbatic în România, de 25 de ori mai mari în 2016

Importurile de somon sălbatic au crescut semnificativ în România anul trecut, în țara noastră fiind aduse 154 de tone de somon de Alaska, de 25 de ori mai mult decât în 2015, când au fost importate doar 6 tone, potrivit datelor Alaska Seafood Marketing Institute (ASMI), citate de Alfredo Seafood. Importurile de somon sălbatic în România, de 25 de ori mai mari în 2016

Chiar dacă la nivel local creșterea este semnificativă, importurile de somon sălbatic din Alaska efectuate la nivel european plasează țările din Europa de Est, printre care și România, la coada clasamentului. Astfel în timp ce Europa Centrală a importat 9.463 tone în 2016, Europa de Vest 6.074 tone și Europa de Sud 3.694 tone, Europa de Est a cumpărat din Alaska doar 1.196 tone.

„Consumatorii români încep să descopere aceste produse premium și sper că vom reuși să le facem din ce în ce mai cunoscute în următoarea perioadă. Cred că motivele care au stat la baza creșterii consumului de pește din Alaska sunt: preocuparea unei categorii a consumatorilor pentru o dietă cât mai sănătoasă, în care să predomine produsele sălbatice, ecologice, obținute prin procedee care nu distrug mediul înconjurător și care excelează și în ceea ce privește gustul. Nu în ultimul rând, cred că și povestea din spatele acestor produse care provin de la pescari ce trăiesc din această îndeletnicire de generații întregi, are o anumită pondere”, a declarat Mihai Cristian Dărmănescu, fondatorul Alfredo Seafood.

În acest context, importatorul şi distribuitorul de produse din peşte şi fructe de mare a inițiat un parteneriat cu Alaska Seafood Marketing Institute (ASMI) pentru promovarea directă a peștelui și derivatelor din pește sălbatic pescuit în Alaska, în marile lanțuri de magazine din România.

Alfredo comercializează pește din Alaska începând din anul 2010, noutatea acestui parteneriat constând în acordul comercial cu anumite companii de pescuit din Alaska și stabilirea unei strategii de promovare cu ASMI pe piața românească.

Astfel, Alfredo Seafood se va ocupa de procesarea produselor și distribuția la nivel național, iar partenerii vor furniza materialele de promovare și vor asigura suportul financiar pe partea de promovare.
Crabul imperial și codul negru de Alaska sunt produsele noi din portofoliul mărcii care vor fi importate.

Circa 10% din portofoliul de produse congelate al Alfredo Seafood este reprezentat de peștii proveniți din Alaska, iar pe viitor este prognozată o creștere a acestui procent, reprezentanții mărcii vrând să promoveze mai mult această categorie de produse în rândul consumatorilor români.

Alfredo Seafood: Consumul de creveți pe piața locală a crescut cu 15% în T1
Alfredo Seafood: Consumul de creveți pe piața locală a crescut cu 15% în T1
Piața de creveți în România a continuat să crească cu aproximativ 15% în primul trimestru din 2023, față de aceeași perioadă a anului...
Proprietarul Alfredo Seafood, afaceri de 100 de milioane de lei în 2021
Proprietarul Alfredo Seafood, afaceri de 100 de milioane de lei în 2021
Bistromar la Timona, grupul care deține Alfredo Seafood, divizia de distribuție și procesare a peștelui și fructelor de mare, a încheiat 2021...
  Alfredo Seafood, vânzări de pește de 56 mil. lei la nouă luni
Alfredo Seafood, vânzări de pește de 56 mil. lei la nouă luni
BistroMar la Timona, compania care deține marca Alfredo Seafood, anunță vânzări în valoare de 56,1 milioane lei pentru peștele bio, sălbatic...
Importurile de somon sălbatic în România, de 25 de ori mai mari în 2016
Importurile de somon sălbatic în România, de 25 de ori mai mari în 2016
Importurile de somon sălbatic au crescut semnificativ în România anul trecut, în țara noastră fiind aduse 154 de tone de somon de Alaska, de...