Heineken renunță la 10% din angajați la nivel global
Heineken a anunțat că renunță la nivel global la 8.000 de angajați, ceea ce reprezintă aproximativ 10% din totalul forței de muncă la nivel global, de 85.000 de angajați, în contextul în care per ansamblu, producătorul de bere așteaptă în 2021 o situație economică oarecum similară cu cea de anul trecut.
Reprezentanții producătorului estimează că prima parte a acestui an va fi dominată de pandemia de coronavirus, cu toate consecințele sale pentru industria berii. CEO-ul companiei, Dolf van den Brink, se așteaptă la o îmbunătățire graduală a situației în a doua parte a anului. La sfârșitul lunii ianuarie 2021, doar 30% din clienții Heineken din HoReCa la nivel global își reluaseră operațiunile, așadar, 2021 nu va fi un an grozav, iar veniturile și profitul progonozate sunt sub nivelul celor din 2019.
În acest context, Heineken va implementa reducerile de costuri anunțate în octombrie 2020. Cele 8.000 de joburi în minus înseamnă cheltuieli reduse cu 350 milioane de euro. Inițial, reprezentanții companiei estimau că vor fi nevoiți să aplice o reducere de personal de 20%.
În 2020, cifra de afaceri a Heineken a scăzut cu 17%, până la 23,8 miliarde de euro. Cum marja de profit pe canalul de vânzare HoReCa era mai mare decât pe celelalte canale de vânzare, profitul operațional s-a redus cu aproape 80%, până la 778 milioane de euro.
Planurile de viitor ale companiei arată un focus pe eficientizarea producției, pe vânzările online, dar și pe ajustarea portofoliului. Producătorul intenționează să își întărească poziția pe segmentul premium, dar și pe cel al berii fără alcool.
De asemenea, până în 2023 compania are în plan economii de 2 miliarde de euro.



