Heineken, avans al volumelor în România de peste 10% în Sem I
România este singura piață din Europa de Est în care brandul de bere Heineken a raportat o creștere double digit (de peste 10%) în volum, pe primul semestru din an față de aceeași perioadă din 2015. Producătorul a anunțat, de asemenea, o performanță bună la semestru și pentru vânzările de cidru pe piața locală. “Per ansamblu, volumele de vânzări de cidru s-au majorat cu un ritm de două cifre pe primul semestru, creșterea fiind mai accelerată în cel de-al doilea trimestru. Succesul continuu al cidrului Strongbow Dark Fruit, cât și al variantei Strongbow Cloudy Apple și al brandului Old Mout a susținut avansul volumelor în Marea Britanie, confirmându-ne poziția de lider de piață în țara-mamă a acestei categorii. În Europa, România, Irlanda și Cehia, în particular, ne-au adus creșteri puternice pe această categorie, volumele fiind de două ori mai mari pe Sem I față de primele șase luni din 2015”, se arată în raportul financiar al grupului Heineken.
Heineken a lansat brandul Strongbow în România în aprilie 2015, deschizând practic categoria de cidru care anterior fusese slab reprezentată în comerț și nici nu a beneficiat de promovare din partea producătorilor sau a retailerilor. Cidrul distribuit pe piața locală este fabricat de Heineken într-o țară din regiune, însă compania ia în calcul și demararea producției în România.
Pe 2015, Heineken România a înregistrat o cifră de afaceri de 217 mil. euro, cu aproximativ 1100 de angajați, în creștere cu 12% față de anul anterior – conform datelor de la Ministerul de Finanțe.
La nivelul grupului, vânzările consolidate de bere au crescut organic cu 4,7% pe primul semestru din 2016, susținute cel mai mult de regiunea Asia-Pacific și trase înapoi de Orientul Mijlociu și Europa de Est – zonă în care s-a raportat un declin de 1,2%. Brandul Heineken, poziționat pe segmentul premium, și-a majorat vânzările cu 2,6% în același interval. În același timp, veniturile raportate la numărul de hectolitri vânduți au înregistrat un avans de 0,8%.





