Gfk: unu din patru români consumă o băutură alcoolică, într-o zi obișnuită
Studiul GfK care analizează ocaziile de consum pentru băuturi arată că, într-o zi obișnuită, unu din patru români consumă o băutură alcoolică. De-a lungul anului, numărul celor care consumă alcool variază, vârful fiind înregistrat în sezonul cald (aprilie – septembrie).
În ceea ce privește băuturile alcoolice preferate de români, în top se regăsesc berea și vinul făcut în casă, a căror importanță în consumul de alcool se schimbă odată cu sezonul: berea este preferata verii, iar vinul se consumă mai ales în perioada rece, cota de consum pentru vinul de casă triplându-se în perioada octombrie 2015 – martie 2016.
Dacă analizăm ponderea în consum, datele studiului Gfk arată că băuturile alcoolice generează 16% dintre ocaziile de consum, în top regăsindu-se băuturile calde, în principal cafeaua și mixurile de cafea și băuturile răcoritoare cu o pondere de 50%, respectiv 30% în consum.
Numărul mediu de ocazii de consum pe zi pentru toate băuturile analizate este de 2.5 ori. Bărbații cu vârsta până în 35 de ani se disting printr-o frecvență zilnică semnificativ mai mare decât media - de 3 ori pe zi. Cantitatea de lichid consumată pe zi este de 630 ml (în afară de apă și lactate).
Totodată, potrivit datelor GfK, una din zece persoane adulte consumă cel puțin o băutură în baruri, restaurante și terase, iar incidența zilnică crește în sezonul cald cu apoximativ 20%.
Despre studiu
Datele din studiul GfK Ocazii de consum pentru băuturi - analizează ce, unde, cât, cum şi cât de des beau românii. Studiul este adresat tuturor producătorilor de băuturi și este realizat anual, în 4 valuri, pentru a urmări tendințele. Universul de consumatori este format din persoane cu vârsta cuprinsă între 18 și 60 de ani, reprezentativ la nivel național. În analiză sunt incluse toate tipurile de băuturi, cu excepția apei și a lactatelor.
Prezentă pe piaţa locală din 1992, GfK România este, de peste 14 ani, institutul numărul 1 de cercetare de piaţă, cu o cifră de afaceri de 16,2 milioane euro în 2014. Activităţile GfK România sunt structurate în două sectoare, Consumer Choices şi Consumer Experiences.



