GfK: Românii au cheltuit mai mult pentru bunurile de larg consum în S1

Piața bunurilor de larg consum a înregistrat în prima jumătate a acestui an un avânt de 8,4% în comparație cu perioada similară din 2017. Creșterea vine în egală măsură din inflație (+4%, dublu față de prima jumătate a anului trecut, conform Eurostat), cât și din intensificarea volumelor cumpărate, arată datele GfK din Panelul de Consumatori. GfK: Românii au cheltuit mai mult pentru bunurile de larg consum în S1Studiu GfK Evolu%C8%9Bia FMCG %C8%99i motoarele de cre%C8%99tereDin perspectiva comportamentului de cumpărare, familiile din România au achiziționat mai des bunuri de larg consum pentru acasă și au plătit cu aproape 5% mai mult la o vizită în magazin. În primele 6 luni, o familie a cheltuit în medie 3,500 de lei pentru bunurile de folosință curentă, cu 270 de lei mai mult decât în primele 6 luni ale anului trecut.

Produsele de îngrijire personală, cea mai mare creștere

Produsele de îngrijire personală au fost cumpărate mai des și au înregistrat cea mai importantă creștere în prima jumătate a anului (+14%, în valoare). Și produsele pentru îngrijirea locuinței au înregistrat o creștere de două cifre (+10%), influențate de coșuri mai mari achiziționate la un act de cumpărare. Alimentele (inclusiv cele proaspete) au avut o evoluție în linie cu media pieței (de aproximativ 9%), în timp ce segmentul de băuturi a crescut, însă într-un ritm mai redus (+6%).

Studiu GfK Evolu%C8%9Bie categorii FMCG

Comerțul modern a câștigat în continuare teren în fața celui tradițional. În prima jumătate a anului, românii au lăsat în aceste tipuri de formate mai mult de 60% dintre cheltuielile lor pentru bunuri de larg consum. Dintre acestea, cele mai dinamice din perspectiva creșterii cotei de piață au fost supermarketurile, urmate de magazinele de tip discount și de cele de proximitate. Hypermarketurile rămân în continuare cel mai important canal din perspectiva cotei de piață, dar sunt afectate de evoluția pozitivă a celorlalte tipuri de formate de retail.

Lidl extinde rețeaua de magazine la nivelul județului Iași
Lidl extinde rețeaua de magazine la nivelul județului Iași
Lidl continuă investițiile pe plan local prin deschiderea unui nou magazin în comuna Miroslava, județul Iași. Noua locație se află pe strada...
Strategii de adaptare a consumatorilor români la creșterea prețurilor
Strategii de adaptare a consumatorilor români la creșterea prețurilor
În fața creșterilor de prețuri, consumatorii își ajustează obiceiurile de consum și strategiile pentru a-și gestiona eficient bugetul. O...
Rețeaua Penny ajunge la 345 de magazine în România
Rețeaua Penny ajunge la 345 de magazine în România
Penny, unul dintre cei mai activi retaileri din România, își continuă planul de expansiune în România prin deschiderea a două noi magazine...
GfK: Discounterii au devenit principalul canal de achiziții al gospodăriilor din România
GfK: Discounterii au devenit principalul canal de achiziții al gospodăriilor din România
Primul trimestru al anului 2023 a marcat o premieră în istoria comerțului modern din România: discounterii au devansat pentru prima dată...
Kaufland a deschis un nou magazin în Ilfov
Kaufland a deschis un nou magazin în Ilfov
Kaufland România a deschis magazinul cu numărul 168 al rețelei, în comuna Balotești, județul Ilfov. Compania creează astfel peste 80 de noi...
Piața vinului, în scădere în ultimii ani
Piața vinului, în scădere în ultimii ani
Piața locală a vinului a însumat aproximativ 1,8 miliarde lei în 2019, scăderea fiind de 11,4% față de 2018, iar în 2020 trendul va continua,...