FrieslandCampina intră pe segmentul bio cu brandul Napolact

Producătorul de origine olandeză FrieslandCampina anunţă lansarea unei game de produse lactate bio care va cuprinde, pentru început, şase SKU-uri, în segmentele lapte, iaurt, sana şi kefir. Este o lansare la care s-a lucrat peste un an, iar pe viitor compania intenţionează să mai completeze portofoliul de produse ecologice şi cu lapte la Tetra Pak şi unt. FrieslandCampina intră pe segmentul bio cu brandul Napolact

Primele produse s-au putut găsi deja de o lună pe rafturile reţelei de hypermarketuri Kaufland, în cadrul unui proiect pilot, un parteneriat exclusivist despre care Cornel Cărămizaru, directorul de vânzări al companiei, spune că “a fost o sincronizare foarte bună între noi şi planurile pentru acest segment pe care le aveau cei de la Kaufland. Rezultatele au fost peste aşteptările noastre.” De săptămâna aceasta însă produsele pot fi găsite şi în celelalte mari lanţuri de retail, iar în curând va începe distribuţia pentru tot ce înseamnă comerţ la nivel naţional. 

Cât despre previziuni, “este prematur să vorbim. Ceea ce am urmărit noi prin lansarea aceasta este democratizarea segmentului bio: să dăm posibilitatea consumatorilor să încerce produse ecologice, de provenienţă locală, la preţuri accesibile”, mai spune Cărămizaru, care estimează că şi în industria lactatelor putem vorbi în acest moment de o pondere a segmentului bio de 1-2% din totalul vânzărilor. Diferenţa de preţ dintre produsele convenţionale Napolact şi versiunile lor bio este de 25-30%.

În proiect sunt cooptate 14 ferme ecologice din Ardeal, amplasate în  zone ferite de orice sursă de poluare respectând normele legslației în vigoare, astfel încât aerul, apa, solul să fie nealterate. Certificările obținute atestă faptul că laptele ecologic provine de la animale crescute în condiții naturale, hrănite și ele la rândul lor cu mâncare bio, fără aditivi, antibiotice sau alte substanțe chimice.

Lansarea este însoţită şi de o campanie integrată 360 de grade, iar pe platforma online www.intihna.ro consumatorii pot să se documenteze despre tot ce înseamnă un stil de viaţă sănătos.

FrieslandCampina a înregistrat în 2014 o cifră de afaceri de circa 400 de milioane de lei, în creştere faţă de 2013 (361 milioane de lei), în timp ce pierderile au fost de 43 de milioane de lei, după ce recent compania a finalizat un proces complex de restructurare a operaţiunilor.

Citeşte şi despre şansele pe care le are FrieslandCampina de a reveni pe profit, după trei ani, într-un interviu acordat revistei Progresiv de directorul general al companiei, Jan Willem Kivits.


 

Ascensiunea produselor BIO și importanța mărcilor private
Ascensiunea produselor BIO și importanța mărcilor private
O categorie dinamică, care a bifat creșteri double digit în valoare în ultimul an, piața produselor BIO se bucură de popularitate în rândul...
Ferenc Szecskó, FrieslandCampina România: Vrem să atingem pragul de afaceri de 100 milioane euro în acest an
Ferenc Szecskó, FrieslandCampina România: Vrem să atingem pragul de afaceri de 100 milioane euro în acest an
După un an 2021 “dificil și foarte complex”, în care afacerile FrieslandCampina România au scăzut ușor comparativ cu primul an pandemic,...
FrieslandCampina România, investiție de 3 mil. euro pentru intrarea în categoria de cașcaval
FrieslandCampina România, investiție de 3 mil. euro pentru intrarea în categoria de cașcaval
FrieslandCampina România, unul dintre cei mai importanți jucători pe piața locală de lactate, a investit circa 3 milioane de euro într-o nouă...
FrieslandCampina investește într-o nouă linie de producție în fabrica de la Cluj
FrieslandCampina investește într-o nouă linie de producție în fabrica de la Cluj
FrieslandCampina România, unul dintre cei mai importanți producători de lactate pe plan local, investește într-o nouă linie de producție...