Fraher mizează pe creșterea producției și investiții în brandurile proprii într-un an plin de provocări

În ciuda contextului dificil, cu costuri de producție tot mai mari și schimbări la nivelul comportamentelor de consum, care au impactat piețele de carne și de lactate, grupul Fraher a reușit să-și consolideze poziția prin extinderea brandurilor proprii, investiții în producție și orientarea către produse sustenabile.Fraher mizează pe creșterea producției și investiții în brandurile proprii într-un an plin de provocări. Detalii pe revistaprogresiv.ro

În ultimul an, consumul și producția de carne și lactate din România au înregistrat evoluții mixte, influențate de o serie de factori economici, sezonieri și modificări în comportamentul de consum, susține Nicolae Herțea, Administratorul Fraher. Astfel, potrivit datelor Institutului Național de Statistică pentru anul 2024, producția de lapte colectat a crescut cu 3,6% față de anul anterior, iar produsele lactate (brânză topită, lapte acidulat, lapte de consum și unt) au avut evoluții importante, între 5,2 și 31,5%.

„Se observă o creștere a cererii pentru lactate sănătoase. Românii preferă tot mai mult iaurturile proteice, brânzeturile maturate și sortimentele de lapte fără lactoză. De asemenea, sunt tot mai căutate produsele locale și de sezon, iar consumatorii sunt dispuși să plătească mai mult pentru produse sănătoase și bio. Sunt evitate tot mai des alimentele ultraprocesate, iar sustenabilitatea a devenit un criteriu important în categorie”, susține Nicolae Herțea, administrator Fraher.

În acest context, primele zece luni ale anului au fost provocatoare pentru Fraher, ca pentru întreg mediul antreprenorial. Divizia de retail a avut o creștere constantă, susținută de dezvoltarea brandurilor proprii și interesul pentru produse proaspete, iar în cazul businessului de distribuție s-a modificat structura bazei de clienți prin creșterea ponderii clienților din segmentul HoReCa combinată cu diversificarea portofoliului de produse.

„Pe segmentul de lactate, am pus accent pe creșterea valorificării interne a laptelui și pe promovarea brandului TU! la nivel național. În același timp, ne-am concentrat pe extinderea și restructurarea brandurilor proprii de carne, Pieptosu` și Carniva, și am înregistrat rezultate bune pe segmentele de preparate și semipreparate, dar și pe gama proprie de carne de vită proaspătă”, adaugă cofondatorul Fraher.

Fabrica de lactate funcționează la o capacitate de opt tone pe zi, iar fondatorii Fraher și-au propus să extindă producția până la 30 de tone pe zi. Pe segmentul de carne, capacitatea de procesare și tranșare este calibrată la cererea actuală, iar planurile vizează extinderea gamei de produse cu valoare adăugată mare, inclusiv specialități și semipreparate din carne. Dacă ne referim la canalele de vânzare, cele mai bune performanțe le înregistrează rețeaua de magazine proprii formată din 10 supermarketuri, urmată de divizia de distribuție regională și canalul online.

Potrivit cofondatorului Fraher, în ultimul an provocările principale au venit din zona creșterilor de costuri – energie, transport, materii prime – și din presiunea asupra prețului final, dar și din modificările fiscale care se reflectă direct în situațiile financiare ale companiilor.

„Ne dorim să obținem profit din exploatare pe toate liniile de business, să corelăm termenele de încasare cu cele de plată pentru un flux de numerar echilibrat, astfel încât tabloul bilanțier al anului 2025 să fie unul sănătos, care să asigure premizele unei dezvoltări viitoare. Vom menține ritmul de creștere, dar depindem foarte mult și de măsurile legislative și fiscale care se preconizează”, spune Nicolae Herțea.

Planurile viitoare de investiții ale Fraher vizează modernizarea capacităților de producție, digitalizarea operațiunilor și modernizarea lanțului logistic, dezvoltarea gamei de produse premium, extinderea rețelei de retail și a canalului online, precum și creșterea și consolidarea livrărilor către HoReCa.

Pentru anul 2024, grupul Fraher format din Fraher SRL, Fraher Distribution și Fraher Retail a raportat o cifra de afaceri de peste 34 de milioane de euro.

Tuborg România își extinde portofoliul premium prin lansarea KIRIN ICHIBAN
Tuborg România își extinde portofoliul premium
United Romanian Breweries Bereprod (URBB) își extinde portofoliul premium prin introducerea brandului japonez Kirin Ichiban pe piața din România,...
Autoritățile au confiscat de peste trei ori mai multe țigarete de contrabandă în 2025 comparativ cu anul trecut. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Autoritățile au confiscat de peste trei ori mai multe țigarete de contrabandă în 2025 comparativ cu anul trecut
În primele zece luni ale anului 2025, autoritățile române au reținut peste 186 de milioane de țigarete de contrabandă, cu o valoare estimată...
Maspex Romania primește undă verde pentru preluarea pachetului majoritar al Purcari Wineries. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Maspex Romania primește undă verde pentru preluarea pachetului majoritar al Purcari Wineries
Maspex Romania, parte a Grupului Maspex, a primit ultimele aprobări necesare din partea Consiliilor Concurenței din România, Bulgaria și...
Studiu: Tinerii din Generația Z consumă carne mai mult de șase ori pe săptămână. Detalii pe revistaprogresiv.ro
Studiu: Tinerii din Generația Z consumă carne mai mult de șase ori pe săptămână
Peste 95% din tineri urmează un model alimentar omnivor, consumând alimente de toate tipurile, inclusiv carne, lactate, ouă, fructe, legume și...