Florin Jianu, IMM România: Ar trebui să facem trecerea de la o piață de distribuitori la una de producători
În condițiile în care România se confruntă cu o scădere a producției pe diferite ramuri și, implicit, a numărului de angajați, un cadru fiscal predictibil, existența unei scheme de investiții și a unui nivel mai ridicat de educație ar putea înclina balanța în favoarea producției locale și nu a distribuitorilor, așa cum este în prezent, a spus Florin Jianu, Președinte de onoare IMM România.
„Avem o scădere a producției pe diferite ramuri și a numărului de angajați, în timp ce prețurile sunt majorate. Degeaba vorbim de taxe, impozite, accize mărite dacă avem un consum limitat. Mediul de afaceri are totuși o limită în ceea ce privește absorbția acestor tipuri de taxe și implicit consumatorii. De trei ani apare în mod repetitiv, pe locul 2, ca principală problemă a mediului de afaceri, concurența neloială, un lucru care acum 10-20 de ani nu apărea în primele zece probleme ale mediului de business”, a afirmat Florin Jianu, în cadrul unui eveniment organizat de Spirits România.
În opinia sa, România ar putea face tranziția de la o piață dominată de distribuitori la una în care producția autohtonă primează. ”În acest sens avem nevoie de un cadru fiscal predictibil, scheme de investiții care să sprijine și acest domeniu și aici aș trage un nou semnal de alarmă – lipsa unui program major de scheme de garantare care ajută investițiile și anume programul IMM Invest. Și nu în ultimul rând, IMM-urile mici și mijlocii să învețe că a ieși pe piețele externe nu este un atribut foarte simplu. Pe scurt, este nevoie de educație”, a completat Florin Jianu.
Premierul Ilie Bolojan susținea anterior că există sectoare de activitate, precum procesarea produselor agricole sau industria agroalimentară locală, unde România are un mare potențial și „lucrurile nu au fost puse în valoare așa cum ar fi trebuit”.
„Importăm o bună parte din produsele care astăzi sunt pe piața românească, sunt sectoare de activitate unde avem capacitatea ca, în plan intern, dacă ducem politici de susținere, să creștem capacitatea mult în anii următori. Să ne susținem campionii acestei zone pentru a-și exporta produsele, iar din întâlnirile pe care le-am avut, cu marile rețele comerciale, am convenit că așa cum dânșii aduc în România produse de bune calitate din alte țări, pot să facă acest lucru și cu produsele noastre dacă sunt competitive în țările vecine. Voi avea întâlniri cu cele mai importante companii din acest sector în așa fel încât să stabilim politici cât se poate de clare, să vedem cu ce îi putem susține pentru a-și crește producția, a-și diversifica producția în așa fel încât să avem mai multă producție internă, dar și să ne susținem exporturile”, a afirmat premierul.





