Factoring-ul online, soluția de finanțare rapidă și flexibilă pe timp de criză. Studiu de caz

Peste jumătate dintre IMM-urile românești au întâmpinat în ultimul an probleme la încasarea facturilor, ceea ce a dus la o creștere a necesității de finanțare a pieței, potrivit unui studiu realizat de Consiliul Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România. În acest context, Instant Factoring, primul fintech românesc care oferă servicii de factoring online, a primit spre analiză peste 5.000 de cereri, volumul de finanțare oferit fiind de 77 de milioane de lei în 2020, față de 40 de milioane de lei în 2019. Factoring-ul online, soluția de finanțare rapidă și flexibilă pe timp de criză. Studiu de caz

Conform estimărilor, pandemia de coronavirus a determinat în 2020 creșterea termenului mediu de plată a facturilor. Acest termen a depășit 120 de zile în 2020, față de 115 zile în 2019, atingând un nivel dublu față de media europeană și valoarea înregistrată în urmă cu 10 ani.

Firmele mici și microîntreprinderile din industriile de producție, retail și distribuție s-au confruntat adesea cu probleme grave de fluxuri de numerar. Așa cum arată și analizele specialiștilor, majoritatea sunt nebancabile și au nevoie, pentru a-și putea continua activitatea, de soluții alternative de finanțare, precum factoring-ul online.

Prin acest serviciu inovator, companiile reușesc să susțină termenele mai lungi de plată ale facturilor, să achiziționeze stocuri și materii prime pentru noi comenzi, să plătească salariile angajaților, utilitățile și celelalte cheltuieli operaționale și, foarte important, să câștige clienți și comenzi noi.

Astfel, compania își poate îmbunătăți relațiile cu furnizorii și clienții. Furnizorii sunt mulțumiți că și-au încasat facturile la timp, motiv pentru care  acordă mai ușor discounturi sau alte avantaje. Clienții se bucură că nu mai sunt presați să plătească cât mai repede. De asemenea, vor avea siguranța că firma reprezintă o afacere serioasă, de încredere, cu bonitate financiară.

Studiu de caz: Firmă din sectorul FMCG, salvată de factoring

Despre călătorii construite pas cu pas, la INSPIRO – A New Journey
Despre călătorii construite pas cu pas, la INSPIRO – A New Journey
Cea de-a 14-a ediție a INSPIRO, evenimentul Progresiv departe de exceluri și aproape de oameni, a reunit la Le Chateau Ballroom , sub tema-umbrelă...
Tendințe care vor modela viitorul snackingului în următorul deceniu
Tendințe care vor modela viitorul snackingului în următorul deceniu
Schimbarea peisajului demografic, stiluri de viață din ce în ce mai fluide sau impactul imperativ asupra oamenilor și al planetei se numără...

Denao Seafoods este una dintre sutele de companii care au folosit factoring-ul pentru asigurarea lichidităților curente. Firma are ca obiect de activitate distribuția produselor din pește la nivel național. Înființată în 2015, societatea nu a întâmpinat dificultăți financiare până în ultimul an. Odată cu debutul pandemiei, compania s-a confruntat cu imposibilitatea asigurării fluxului de marfă, în special din cauza termenelor lungi de plată.

„Capitalul de lucru nu era suficient pentru activitățile necesare, perioadele de plată fiind de aproximativ 30 de zile. Pentru o companie cu activitate în permanentă desfășurare este foarte mult. Apelarea la serviciile bancare nu reprezenta o rezolvare, deoarece presupune condiții prea stricte pentru firma noastră”, declară Cosmin Radu Nicorescu, administratorul societății.

default

Prin urmare, compania a căutat o soluție alternativă de finanțare, rapidă și flexibilă. Colaborarea cu Instant Factoring a început în noiembrie 2020. „Soluția a fost imediat vizibilă din punct de vedere financiar: termenele de încasare au fost micșorate, ceea ce a condus la creșterea lichidităților disponibile.”

Colaborarea a devenit permanentă. Până în prezent, Denao Seafoods a finanțat prin intermediul Instant Factoring 35 de facturi, cu o valoare totală de peste 350.000 lei și o medie a facturii de aproximativ 10.000 lei. Facturile finanțate sunt cu un singur client, un retailer important pe piața din România, dar, pe viitor, va fi implementată aceeași metodă și pentru alți beneficiari.

Rezultatele parteneriatului dintre compania Denao Seafoods și Instant Factoring sunt pozitive, din ambele perspective. „Apelăm la factoring în fiecare lună, pentru a putea susține dezvoltarea afacerii în această perioadă economică dificilă. Instant Factoring ne-a pus la dispoziție o ofertă de finanțare simplă și ușor de accesat. Colaborarea este una de succes!”, completează Cosmin Radu Nicorescu.

Factoring-ul online, soluția momentului pentru finanțare

Sustenabilitatea în HoReCa e o afacere bună
Sustenabilitatea în HoReCa e o afacere bună
Sustenabilitatea a devenit un must-have în afaceri, indiferent de industria din care provenim. Vestea bună este că sustenabilitatea aduce avantaje...
Despre puterea cifrelor, la INSPIRO – Lucky Numbers
Despre puterea cifrelor, la INSPIRO – Lucky Numbers
Circa 150 de manageri din industriile de retail și FMCG și-au dat întâlnire pe 13 iunie, la The Tent by Clubul Diplomatic, la cea de-a 13-a...

În ultima perioadă, volumul de finanțare acordat de Instant Factoring a crescut constant, cu un maxim istoric atins în martie 2021, de 10 milioane lei.

default

Platforma permite analiza cererilor într-un interval de două ore, iar în maxim 24 de ore, clientul primește banii în cont. Pentru acest an, Instant Factoring România a atras fonduri suplimentare de 400.000 de euro, în vederea extinderii capacității de finanțare a IMM-urilor din România.

Astfel, compania va putea furniza un volum anual de finanțare pentru factoring de aproximativ 200 de milioane lei și va sprijini dezvoltarea a 1.500 de firme mici și microîntreprinderi.

„Această rundă de capital ne va ajuta să ne continuăm misiunea de a sprijini companiile mici din România și antreprenorii locali prin accesul la finanțare rapidă și flexibilă”, a adăugat Cristian Ionescu, CEO și cofondator al Instant Factoring (foto).

default

*Articol susținut de Instant Factoring România.

Bilanțul pieței FMCG după un an de pandemie. Cât, cum și de unde cumpără românii?
Bilanțul pieței FMCG după un an de pandemie. Cât, cum și de unde cumpără românii?
Restricțiile prelungite ce au afectat sectorul HoReCa și limitările privind călătoriile, au mutat consumul în casă. Conform datelor de audit...
Studiu. Românii afectați de COVID-19, locomotiva pentru FMCG în online
Românii afectați de COVID-19, locomotiva pentru FMCG în online
Criza sanitară curentă rămâne unul dintre vectorii cheie în accelerarea comerțului online. Pentru a permanentiza acest succes într-o lume post...