Fabricile grupului Agricola lucrează în prezent la 110% capacitate
Fabricile grupului Agricola, unul dintre cei mai importanți jucători din industria cărnii, lucrează în prezent la o capacitate de 110% pentru a onora comenzile în creștere din această perioadă în care rafturile magazinelor sunt luate cu asalt, pe fondul pandemiei de Coronavirus.
”Cererea este mai mare. Onorăm comenzi cu 5-7% mai mari față de vânzările înregistrate în lunile normale, diferențiat pe categoriile de produse din portofoliu. Nu putem onora chiar toate comenzile deoarece producția se planifică cu multe luni înainte, în special la pui și salamuri crud-uscate, iar capacitățile de producție au limite. Însă am solicitat companiilor din grup să plafoneze prețurile la toate produsele la prețul mediu al ultimelor trei luni și să facă demersuri către toți distribuitorii și partenerii din retail sa aibă aceeași conduită”, a explicat pentru Progresiv Grigore Horoi, Președintele Agricola Grup.
Compania nu a înregistrat probleme cu achizițiile de materie primă în această perioadă, singurele sincope fiind la achiziția echipamentelor industriale, întârziată de livrările unor componente din China. Cu toate acestea, compania se concentrează pe activitățile curente și gestionarea riscului, luând o pauză în ceea ce privește lansarea de produse noi și campaniile de promovare.
Este pregătită compania pentru scenariul apariției primului caz de coronavirus în rândul angajaților? ”Suntem pregătiți să limităm efectele nedorite: la nevoie vorbim despre angajarea de personal, relocarea acestuia din alte sectoare și companii ale grupului. De altfel, în ultima perioadă am interzis / limitat în funcție de necesități accesul din exterior al persoanelor, în funcție de specificul fiecărui punct de lucru. Am suplimentat mijloacele și materialele de igienă pentru angajați și am instituit un program defalcat de acces al angajaților la programul de lucru”, a mai precizat Grigore Horoi.
Grupul de firme Agricola a înregistrat în 2019 o cifră totală de afaceri de aproape 769 de milioane de lei, cu 8% mai mult față de 2018. Toate companiile grupului – Agricola Internațional, Salbac, Europrod și Avicola Lumina Constanța - au raportat evoluții mid și high single digit anul trecut.





