După vânzări de 3,3 milioane de euro, producătorul de detergent ECLAR investește în digitalizare și vânzarea directă

Familia Ungureanu, fondatorii fabricii de detergent ECLAR Factory RO din Băilești, județul Dolj, anunță o nouă etapă de dezvoltare strategică, după ce a înregistrat vânzări de peste 3,3 milioane de euro în 2024. Compania a părăsit modelul de producție pentru un alt brand de detergent și a investit peste 50.000 euro în digitalizare, lansându-și propriul magazin online pentru a vinde detergentul exclusiv sub marca Eclar, începând cu luna martie a acestui an. Ramona Ungureanu Eclar detergent natural produs local. vezi mai mult pe revistaprogresiv.ro

Această mișcare strategică marchează o reinventare a businessului pornit în 2019. Până în prezent, ECLAR Factory RO a activat timp de patru ani ca producător pentru o altă marcă cu vânzare online, colaborare care a contribuit semnificativ la creșterea exponențială a cifrei de afaceri a companiei. Odată cu încheierea acestui parteneriat comercial, la începutul acestui an, familia Ungureanu a decis să preia controlul complet asupra distribuției și vânzării produselor sale și să se concentreze pe brandul propriu.

„Am început acest drum în urmă cu opt ani, cu dorința de a oferi produse de curățenie de o calitate superioară, comparabile cu standardele internaționale. Suntem primii producători de detergent gel pe bază de bicarbonat de sodiu, din România, iar în momentul în care am început noi producția piața era ticsită de detergentul pudră. Acum, suntem încântați să lucrăm direct cu clienții noștri prin intermediul platformei online www.familiaeclar.ro și să le oferim produsele cu care i-am obșinuit, la calitate înaltă, sub brandul ECLAR. Mai mult decât atât, anul acesta avem în plan lansarea unor produse noi, inovatoare”, declară Ramona Ungureanu, administrator ECLAR Factory RO.

Decizia de a trece la vânzarea directă este susținută de o piață a detergentului de rufe din România în continuă creștere, caracterizată de o cerere constantă pentru produse eficiente și accesibile. Se estimează că piața produselor de curățenie din România valorează milioane de euro anual, cu o tendință de creștere de 3-5%, de la an la an.

Pentru a susține această nouă direcție, familia Ungureanu a planificat investiții semnificative în extinderea și optimizarea platformei online și în cercetare și dezvoltare pentru a continua inovația rețetei detergentului ECLAR. Compania, care are în prezent o echipă de 28 de angajați, își propune să mențină standardele înalte de calitate și să își consolideze poziția pe piața detergentului din România, fără a exclude posibilitatea extinderii pe piețele externe în viitor.

ECLAR Factory RO este o companie românească cu sediul în Băilești, județul Dolj, fondată de familia Ungureanu. Activitatea principală a companiei este producția de detergent de rufe de înaltă calitate, având o formulă unică ce include bicarbonat de sodiu și apă osmozată. Misiunea ECLAR este de a oferi consumatorilor produse eficiente, prietenoase cu mediul și cu pielea, la standarde europene. În 2025, compania a trecut la vânzarea directă prin intermediul magazinului online propriu, www.familiaeclar.ro, comercializând detergentul exclusiv sub brandul ECLAR. Familia Ungureanu deține și alte afaceri, inclusiv firma de distribuție Parfum de Primăvară și crama Zaibăr Vinart SRL.

Bianca Chisulescu Program Manager factory by Raiffeisen Bank
Raiffeisen Bank a finanțat peste 500 de afaceri românești prin programul Factory
Programul factory by Raiffeisen Bank, lansat în urmă cu șase ani pentru a sprijini antreprenorii aflați la început de drum, a depășit borna de...
Ramona Pârvescu, Unilever: Pe măsură ce așteptările consumatorilor continuă să crească, digitalizarea va fi un catalizator pentru creștere
Ramona Pârvescu, Unilever: Pe măsură ce așteptările consumatorilor continuă să crească, digitalizarea va fi un catalizator pentru creștere
Piața de retail și bunuri de larg consum din România va continua să fie influențată de tehnologie și digitalizare, consideră Ramona...
Peste 360 de afaceri romanești finanțate cu 14 milioane de euro prin factory by Raiffeisen Bank
Peste 360 de afaceri romanești finanțate cu 14 milioane de euro prin factory by Raiffeisen Bank
Programul factory by Raiffeisen Bank, lansat în urmă cu cinci ani pentru a sprijini antreprenorii aflați la început de drum sau pe cei care vor...
Fidelizarea clienților, pilon de dezvoltare pentru Farmacia de Detergent
Fidelizarea clienților, pilon de dezvoltare pentru Farmacia de Detergent
Cu o medie a comenzilor de aproape cinci sute zilnic și un business care va atinge în acest an o cifră de afaceri de 10 milioane de euro, Farmacia...
Farmacia de Detergent, rețeta unui business ajuns la 3 milioane de euro în doi ani
Farmacia de Detergent, rețeta unui business ajuns la 3 milioane de euro în doi ani
Pornit de la acoperirea unei nevoi punctuale, businessul Farmacia de Detergent și-a propus să ofere consumatorilor români un produs prietenos cu...
Farmacia de Detergent vizează afaceri de 10 milioane de euro în 2023
Farmacia de Detergent vizează afaceri de 10 milioane de euro în 2023
Businessul care a luat naștere prin unirea a două povești de antreprenoriat, Farmacia de Detergent și Laboratorul de Șosete, vizează...