DS Smith stabilește noi standarde în domeniul sustenabilității ambalajelor
Potrivit unui studiu recent, din cauza practicilor greșite, 46 de milioane de tone de deșeuri ce ar fi putut fi reciclate ajung, în fiecare an, la groapa de gunoi sau sunt incinerate.
În acest context, DS Smith, lider în producția de ambalaje sustenabile, lansează noile sale Principii de Design Circular, cu scopul de a sprijini producătorii și consumatorii în adoptarea unor soluții eficiente și a unor comportamente corecte. Cele 5 Principii au fost dezvoltate în colaborare cu Fundația Ellen Foundation și au fost create pentru a ajuta companiile să își proiecteze ambalajele astfel încât acestea să fie reutilizabile și reciclabile.
Inițiativa DS Smith are la bază cel mai recent studiu derulat de către companie, ce subliniază nevoia urgentă de a dezvolta un design consecvent, care să contribuie la eliminarea confuziei despre reciclarea ambalajelor. Procentele sunt însemnate: adulții europeni recunosc că aruncă până la 41% dintre deșeurile reciclabile în coșul pentru gunoi menajer. În plus, 74% dintre respondenți au declarat că nu știu clar ce tipuri de ambalaje pot fi sau nu reciclate. Nu în ultimul rând, 51% dintre europeni au menționat că lipsa informațiilor clare de pe ambalaje este motivul pentru care nu erau siguri dacă este cazul să recicleze un anumit ambalaj sau nu.
Stefano Rossi, CEO al Diviziei de Ambalaje din cadrul DS Smith, a declarat: “Există o dorință incontestabilă din partea publicului de a ajuta la combaterea crizei climatice, dar multe ambalaje nu sunt încă reciclabile, iar oamenii sunt confuzi cu privire la ce ambalaj trebuie aruncat la coșul de gunoi.”
Această confuzie asupra reciclării are un efect de undă de șoc, ce merge dincolo de conștiința consumatorilor și impactul imediat asupra mediului: produsele reciclabile care ajung la groapa de gunoi sau sunt incinerate ar putea costa economia aproximativ 1.864 de milioane de Euro pe an.
DS Smith speră ca Principiile sale de Design Circular să poată ajuta la eliminarea confuziei care determină acest comportament și să sprijine clienții și ceilalți membri ai industriei de ambalaje în tranziția lor către o economie circulară.
Rezultatele ulterioare ale cercetării au arătat că 50% dintre europeni consideră că ambalajele și produsele care pot fi reciclate mai ușor contribuie la creșterea gradului de reciclare, iar 52% consideră că etichetarea mai clară a produselor ar contribui, de asemenea, la creșterea ratelor de reciclare.
În România, DS Smith deține o unitate de producție a hârtiei, la Zărnești; două unități de producție a ambalajelor, la Ghimbav și Timișoara și trei puncte de lucru, la Pitești, Timișoara și Otopeni.