Danone vizează revenirea pe plus în trimestrul II
Danone a înregistrat o scădere de 3,3% a vânzărilor like-for-like în primul trimestru, dar își menține obiectivul de a reveni la creștere în trimestrul II.
Cel mai mare producător de iaurt din lume a înregistrat vânzări de 5,66 miliarde de euro în primul trimestru al anului, reprezentând o scădere de 9,4% pe baza raportată. Potrivit reprezentanților Danone, aceasta ar fi fost determinată de impactul negativ al cursurilor de schimb. Rezultatele au fost în conformitate cu așteptările Danone într-o perioadă încă afectată de COVID-19 și care se compară cu un T1 din 2020 marcat de achizițiile din panică, care s-au tradus în vârfuri ale vânzărilor. Cu toate acestea, grupul francez își menține obiectivul de a reveni la o creștere profitabilă în trimestrul al doilea, bazându-se pe redeschiderea treptată a economiilor, pe măsură ce programele de vaccinare sunt lansate.
În cadrul unității sale EDP (Essential Dairy and Plant-based), Europa și America de Nord au înregistrat o creștere solidă. Mai mult, portofoliul de produse plant-based a înregistrat un plus consistent în Europa. Și produsele lactate esențiale precum Actimel, Danette și YoPro au câștigat cotă de piață. Pe de altă parte, vânzările nete ale unității de nutriție specializată ale companiei au scăzut cu 7,7% like-for-like, până la 1,72 miliarde de euro.
„Am experimentat peste un an de COVID-19 și pandemia continuă să aibă un impact asupra piețelor noastre. Deși acest lucru a avut ca rezultat o scădere generală a vânzărilor, -3,3%, acest prim trimestru a confirmat multe dintre punctele forte și capacitatea Danone de a câștiga în domenii cheie”, au transmis reprezentanții Danone.





