Cum s-a văzut Valentine’s Day în marile magazine ?
Conform unui studiu efectuat de National Retail Federation în SUA, 2016 este un an record pentru vânzările de Valentine’s Day. Aproximativ 55% dintre americani declară că sărbătoresc această zi, cheltuielile medii cu această ocazie fiind de 147$ / persoană. Cadourile preferate sunt dulciurile, felicitările, cinele romantice, florile și bijuteriile. Impactul în economia Statelor Unite este estimat la 19,8 miliarde de dolari (aproximativ 10% din PIB-ul României).









Valentine’s Day intră încet și în obiceiurile cuplurilor românești. Ca dovadă, ofertele speciale și decorațiile tematice ale magazinelor, scoase în evidență de un studiu al companiei de cercetare Field Agent desfășurat în perioada 11-14 februarie 2016, în 30 de magazine din 9 orașe.
Hypermarketurile au reunit promoțiile în campanii tematice : «Îndrăgostiți de prețurile mici» la Carrefour, «Cadouri din toată inimă pentru ziua îndrăgostiților» la Kaufland, «Iubire în dar» la Auchan. Totul desfășurându-se într-un cadru sugestiv, decorat cu inimi, baloane și flori.
Discounterii au preferat o abordare mai sobră, propunând importante reduceri de prețuri la categoriile vizate, fără a afișa însă o legătură directă cu ziua de Saint Valentine’s.
Producătorii s-au întrecut și ei pentru a însoți declarațiile de dragoste : vin «Te iubesc» de la Cramele Recas, ciocolată Milka «I love you», praline inima «Rafaello», vin spumant Zarea «For you and me» gata de degustat, fiind însoțit de 2 pahare, truse de cosmetice Nivea, Gerovital, Gilette, conținând cadouri speciale «Pentru EA» și «Pentru EL».
În plus de edițiile limitate, ofertele promoționale la praline și vinuri afișau reduceri importante, între 20% și 34%.
Iată câteva exemple cu cele mai importante activări întâlnite la raft în perioada 11-14 februarie 2016:

Precizare : studiul nu este exaustiv, agenții Field Agent au indicat doar principalele promoții pe care le-au remarcat în magazinele vizitate.
Field Agent este compania care a schimbat, la nivel mondial, modul de culegere a datelor și insight-urilor din teren. Prin intermediul smartphone-urilor, consumatorii devin „ochii și urechile” mărcilor în piață, permiţând obținerea de date în timp real.



