Cu gama Vapeur, Bonduelle demonstrează impactul inovației în serviciul strategiei de business
Pentru menținerea poziției de lider în categoria legumelor în conservă, Bonduelle, unul dintre principalii jucători de pe piața de profil, mizează pe schimbarea preferințelor consumatorilor către o alimentație mai bogată în vitamine și alimente vegetale nu numai în timpul sezonului cald, ci în tot cursul anului.
Legumele Vapeur, o inovație și o miză strategică
Cele două game de legume Vapeur, în conservă și congelate, reprezintă în acest moment două componente importante ale portofoliului de produse comercializate de Bonduelle pe piața din România, grație avantajelor aduse de tehnologia de producție.
Vapeur, o inovație dezvoltată de Bonduelle după patru ani de cercetări, face ca legumele în conservă să își păstreze cea mai mare parte a conținutului de vitamine. Procesul de producție constă în recoltarea legumelor la maturitate, urmată de pregătirea la abur de înaltă temperatură timp de câteva minute, într-o cantitate redusă de apă. În mai puțin de 24 de ore, legumele ajung astfel să fie ambalate în conservă.
Durata scurtă de expunere la abur și volumul redus de apă utilizat – se folosește cu circa 60% mai puțină apă decât la producția conservelor tradiționale – fac ca legumele să își păstreze atât caracteristicile organoleptice (gust, aromă, culoare și textură), cât și calitățile nutritive, inclusiv cea mai mare parte din conținutul de vitamine.
În România, Bonduelle comercializează gama Vapeur în cinci sortimente în conservă (năut boabe, fasole albă Cannellini, fasole Borlotti, mazăre verde boabe dulce, linte), respectiv nouă de legume congelate – atât amestecuri, cât și monolegume.
În perioada următoare, Bonduelle a anunțat că va lansa pe piața din România inovații și produse noi în ambele categorii în care este prezent (legume congelate și în conservă), urmând totodată să intre într-un nou segment până la finalul acestui an.
Legume în conservă, cu vitamine prezente în mod natural
În ultimul deceniu și jumătate, direcția în care s-a angajat Bonduelle este definită de dezvoltarea de inovații – tehnologii de producție, practici agricole sustenabile, ambalaje reciclabile, dar și inovații de produs sau explorarea de noi nișe și canale de distribuție – pentru a răspunde nevoilor din ce în ce mai diverse și mai sofisticate ale consumatorilor. La nivel strategic, grupul francez mizează pe evoluția către o dietă bazată pe alimente vegetale, o tranziție care va implica nu doar obiceiurile de consum, ci și sistemele de producție.
„Tehnologia Vapeur a fost dezvoltată cu scopul de a le oferi consumatorilor o alternativă perfect comparabilă din punct de vedere nutritiv la legumele proaspete, alternativă care aduce însă avantaje unice: disponibilitate pe toată durata anului, indiferent de sezon, precum și comoditatea în utilizare: legumele în conservă sunt gata pentru a fi consumate ca atare sau ca ingredient, în timp ce legumele congelate pot fi gătite acasă în doar trei minute, în tigaie, la cuptor sau la microunde”, spune Roxana Nănescu, Marketing Director Bonduelle South East Europe.Pe de altă parte, gama Vapeur a fost creată și pentru a deservi nevoile unui target interesat de o alimentație sănătoasă și de soluții rapide de preparare a mesei, mai spune Roxana Nănescu. „Grupul Bonduelle are un angajament strategic în sensul promovării tranziției alimentare către o dietă bazată pe alimente vegetale (plant-based), strategie în care inovații precum gama Vapeur joacă un rol foarte important. Cu siguranță, piața din România are un potențial mare de creștere, datele Eurostat arătând că mai puțin de 25% din adulți consumă cel puțin o porție de fructe sau legume în fiecare zi, față de o medie la nivelul UE-27 de 54,7%. Gama Bonduelle Vapeur cuprinde ingrediente de bază, disponibile indiferent de sezon, ușor de folosit în bucătărie, gustoase, nutritive și accesibile tuturor celor interesați de o alimentație sănătoasă.”
Inovații și în comunicare, prin parteneriatul cu un podcast
În toamna anului trecut, Bonduelle a derulat o campanie de marketing dedicată promovării gamei Vapeur care a inclus, în premieră, un parteneriat de brand cu un podcast despre gastronomie (și nu numai): „Învinge tava”, serie lansată anul trecut de Jo Ilie și Alex Vasile și al cărei prim sezon este realizat cu susținerea grupului francez.
Campania a declinat noul slogan local de brand („Fii fresh ca legumele!”, lansat la finalul anului 2022) într-o variantă adaptată sezonului – „Fii vibrant ca legumele toamnei”. Cele două formule sunt inspirate din misiunea Bonduelle de a promova alimentele vegetale prin sublinierea calităților acestora și a beneficiilor pe care le aduc stării noastre de sănătate. Astfel, prin noul slogan de brand și declinările sale sezoniere, Bonduelle aduce în prim-plan experiența senzorială a gustului și a stării de bine pe care o dau produsele sale: consumând zilnic legume, îi oferim organismului nostru energie și vitamine. Atunci când consumăm legume ne hrănim din prospețimea acestora, iar starea de bine durează: ne simțim fresh, plini de energie și vitalitate.
Focusul campaniilor de marketing ale Bonduelle din ultimii doi ani, care vizează în special gamele inovatoare de produse din categoria de legume în conservă și legume congelate (Vapeur), miniconservele pentru o singură porție, amestecurile de legume cu orez, legume cu cereale sau amestecurile Ready Meals, reflectă strategia globală de business și de comunicare de marketing, al cărei obiectiv explicit este poziționarea Bonduelle ca „leading brand” în tranziția alimentară. Bonduelle continuă să investească în inovații tehnologice și de produs. Aproximativ 9,7% din cifra de afaceri a grupului francez este generată de inovațiile proprii.
Noul site Bonduelle.ro, cu peste 800 de rețete savuroase și sfaturi pentru o viață sănătoasă
Preocuparea Bonduelle pentru dezvoltarea unui portofoliu de produse care să reprezinte o alternativă la legumele proaspete se reflectă atât în campania de marketing din toamna trecută, cât și în noul design al website-ului Bonduelle din România.
„Noul site Bonduelle România, www.bonduelle.ro, a fost reorganizat pentru a fi orientat spre consumator, răspunzând astfel nevoilor concrete ale utilizatorilor, care sunt mai interesați de informații despre produsele noastre, de avantajele acestora, de calitățile lor nutritive și cum pot fi ele folosite în bucătăria de acasă”, explică Alexandru Ion, Digital and Communication Manager Bonduelle South East Europe.„Prin urmare, home page-ul noului nostru site se deschide acum cu un catalog de peste 800 de rețete care pot fi filtrate în funcție de diverse criterii – cum ar fi de exemplu pentru ce masă a zilei sunt potrivite, ingredientul principal (legume Bonduelle, desigur!), gradul de dificultate la preparare, număr de porții etc. Rezultatul este un site foarte prietenos, cu informații bogate și în mod real utile sau interesante pentru publicul larg.”
Noua arhitectură a site-ului mai include descrieri ale întregului portofoliu de produse Bonduelle, precum și articole și materiale informative despre un stil de viață sănătos, idei și sugestii pentru pasionații de gătit, sfaturi pentru mamele care gătesc pentru copiii lor și multe altele.
*Articol susținut de Bonduelle