Crossed Grain, certificarea „fără gluten”, ajunge și în România

Asociația Română pentru Intoleranță la Gluten a lansat oficial în România certificarea internațională adresată producătorilor locali de alimente fără gluten, Crossed Grain. Acest program de certificare a fost creat pentru a asigura securitatea alimentelor destinate persoanelor cu boală celiacă, de la procesul de fabricație și până la etichetarea corectă a produselor, stocarea, ambalarea și distribuția acestora.  Crossed Grain, certificarea „fără gluten”, ajunge și în România

“Scopul nostru este să susținem producția în siguranță, pe plan local, a alimentelor fără gluten. Pentru un milion de români (numărul estimat al persoanelor afectate de boala celiacă sau alte boli autoimune, tiroidite și afecțiuni neurologice din România), lansarea Crossed Grain în România înseamnă acces mai ușor la alimente sigure, produse local, cu prețuri adaptate pieței locale”, a declarat Iuliana Roibu Bonoiu, președinte și director executiv al Asociației Române pentru Intoleranță la Gluten (ARIG).

O piață cu ritm mare de creștere

Produsele alimentare fără gluten reprezintă unul dintre segmentele de piață din FMCG cu cele mai mari rate de creștere. La nivel mondial, piața produselor fără gluten este evaluată la 4.48 miliarde USD în 2018 și se estimează că va cunoaște o creștere cu 7.6% în anii imediat următori, ajungând la 6.47 milarde USD în 2023. Această creștere robustă este generată de o mai bună diagnosticare și înțelegere a bolii celiace și a altor afecțiuni care includ intoleranța la gluten, precum și de trendurile legate de adoptarea unei diete fără gluten.

Piața produselor fără gluten este dominată de produsele de patiserie (pâine, paste, biscuiți, dulciuri), iar Europa este regiunea cu cel mai ridicat ritm de creștere. În România, datele ARIG arată că piața produselor fără gluten cunoaște o creștere de peste 25% în ultimii 3 ani, bazându-se până acum în principal pe importurile de produse certificate.
Consumul de produse fără gluten a crescut direct proporțional și în România, ajungând la valoarea de 44 milioane de lei în 2018.

Glutenul este o proteină care se găsește în grâu, orz și secară. De asemenea, glutenul poate fi prezent în multe alimente procesate, care pot fi contaminate de la aditivi alimentari sau în timpul proceselor de fabricație. Identificarea produselor care pot fi consumate în siguranță este foarte importantă pentru persoanele cu boala celiacă sau intoleranță la gluten.

Peste 17.000 de produse certificate în Europa

În Europa existau, în 2017, peste 17.000 de produse fără gluten certificate, o creștere cu 47,5% față de 2016, conform datelor furnizate de ARIG. Odată cu lansarea în România a certificării Crossed Grain, producătorii locali de alimente fără gluten vor putea accesa acest segment de piață, atât la nivel local, cât și internațional.

Programul de certificare pentru produse fără gluten Crossed Grain este dezvoltat și operat de Asociația Societăților Europene de Celiachie (AOECS), o organizație independentă, non-profit. În România, Asociația Română pentru Intoleranță la Gluten este singura asociație națională de pacienți cu boală celiacă din România acreditată de AOECS.

Primul producător român acreditat Crossed Grain a fost Sam Mills, compania care produce paste și mixuri pe bază de porumb în fabrica sa din Satu Mare. “Acum 12 ani, când am obținut certificarea Crossed Grain, trebuia să aplicăm separat și să fim audiați de fiecare țară în parte unde exista acest sistem de certificare – era complicat, dar am conștientizat importanța că bolnavii celiaci și consumatorii cu intoleranță la gluten să poată identifica ușor produsele pe care le pot consuma în siguranță. Nevoia pentru acest sistem de identificare a produselor gluten free a făcut ca proiectul Crossed Grain să devină în timp principalul sistem de certificare în Europa și nu numai – un standard în industria gluten free astăzi”, a spus Ioana Bercean, Managing Director Export Branch la Sam Mills.
 

Nutrivita lansează o campanie pentru susținerea ARIG și a comunității Fără Gluten din România
Nutrivita lansează o campanie pentru susținerea ARIG și a comunității Fără Gluten din România
Nutrivita, unul din principalii jucători de pe piața de comercializare a produselor fără gluten din România, a lansat pe 16 mai 2021, cu ocazia...
Parmafood preia distribuția produselor brandului italian Pagotto
Parmafood preia distribuția produselor brandului italian Pagotto
Parmafood Group Distribution preia distribuția la nivel național a produselor fără gluten marca Pagotto, începând cu luna iunie a acestui an....
Investiție de 1 milion de euro într-o fabrică de panificație fără gluten, la Arad
Investiție de 1 milion de euro într-o fabrică de panificație fără gluten, la Arad
Brandul Pagotto investește un milion de euro pentru instalarea unei linii de producție dedicate gamei fără gluten. Produsele făcute la Arad vor...
O nișă a nișelor: magazinul 100% fără gluten
O nișă a nișelor: magazinul 100% fără gluten
În Amsterdam, capitala Olandei, funcționează de patru ani un magazin care comercializează exclusiv produse fără gluten, De Glutenvrije Winkel,...