Cramele Recaș exportă 45% din producție și acoperă integral Germania

Cramele Recaș, unul din principalii producători de vin din România, mizează în acest an pe un avans al afacerilor de 24-26%, o pondere importantă având-o exporturile. Compania acoperă integral piața din Germania, un pas recent realizat, și trimite la export aproximativ 45% din cantitatea de vin produsă, a declarat Ciprian Roșca, director comercial Cramele Recaș. Cramele Recaș exportă 45% din producție și acoperă integral Germania

Anul trecut, producătorul de vin a încheiat cu afaceri de 120,1 milioane lei și un profit net de 29,1 milioane lei, iar primul semestru din 2017 vine cu un avans de 21% a businessului.

,,Creștere de 24-26 % pentru acest an se bazează pe realitatea că al doilea semestru în cazul vânzărilor de vin are întotdeauna o pondere mai mare decât primul, precum și pe faptul că anul acesta vom elimina situațiile nedorite de anul trecut când am înregistrat epuizări de stocuri în semestrul al doilea”, a spus pentru Progresiv Ciprian Roșca.

În acest sens, compania și-a direcționat bugetul de investiții din acest an spre extinderea plantației de la Recaș (care include și modernizarea proceselor viticole și optimizarea culturilor deja plantate) și definitivarea extinderii cramei de producție care, la rândul său, include lărgirea spațiilor și tehnologiei logistice aferente.

În prezent, Cramele Recaș, companie deținută de familiile Cox, Gheorghe Iova și Ioan Georgiu, administrează o suprafață de aproximativ 1.100 de hectare de viță-de-vie în Recaș (județul Timiș) și Miniș (județul Arad).

Cu vinurile sale - Domeniile Recaș, Regno Recaș, Muse, Castel Huniade, SOLE sau Solo Quinta – producătorul este prezent atât în retailul tradițional, cât și în cel modern și cu o vizibilitate în creștere pe zona HoReCa.

,,Ne diferențiem însă la acest capitol de unul dintre trendurile considerate seducătoare ale pieței: suntem singurul jucător notabil între producătorii de vin care a ales să nu se listeze în zona de hard discount, și asta, nu pentru că am avea ceva cu nemții! Ca pondere în business, având în vedere că lucrăm prin parteneri zonali care nu au o bază de date atât de promptă încât să putem valida în timp real niște cifre exacte, singurul raport pe care îl putem comunica este cel de 34/66 între IKA (international key account) versus celelalte canale”, a mai precizat directorul comercial al companiei.

În paralel, activitatea de export este una dintre cele mai dinamice, ceea ce plasează compania bănățeană în fruntea exportatorilor de vin din România.

,,Ca procent, exportăm aproximativ 45% din întreaga cantitate de vin pe care o producem – cea mai nouă și notabilă destinație de export pe care o avem fiind piața germană în integralitatea ei. Astfel, marile piețe de desfacere ale vinurilor produse de Cramele Recaș sunt Marea Britanie, Germania, Asia, America de Nord, inclusiv Canada”, a adăugat Roșca.

Anul trecut, România a exportat 12,8 milioane de litri de vin, în valoare de 22,6 milioane de euro, o scădere de 8% în volum și 6% în valoare, arată datele Organizaţiei Internaţionale a Viei şi Vinului (OIV). Acesta este primul declin din ultimii cinci ani.

3 magazine proprii și 114 crame partenere susțin vânzările pe plan local

Cramele Recaș deține trei magazine proprii în Banat, în apropierea cramei, respectiv 114 crame partenere la nivel național. Principalii poli sunt Banatul și Ardealul, compania având o prezență mai discretă în Dobrogea și Moldova. Pentru moment, producătorul nu are în vedere extinderea rețelei de magazine proprii.

Întrebat despre provocările actuale ale industriei de profil, Ciprian Roșca a precizat că rămâne deschisă problema ,,legislației românești încă foarte puțin favorabilă producătorilor de vin, insolvența jucătorului Murfatlar și apariția multor altora care își fac debutul în piață și care își caută o identitate viabilă în oferta de vinuri de la noi”.

România are circa 180.000 de hectare cu viță-de-vie grupate în 37 de podgorii, din care doar 28% se află în circuitul economic. Cu acest nivel al suprafeței ocupate cu viță, România se află pe locul cinci în Europa și pe locul 11 în lume. Piața vinului îmbuteliat este estimată la 250-300 de milioane de euro, cu un grad de fragmentare ridicat.

Strategia Cramele Recaș pentru securizarea unui nou an ca lider pe piața vinului
Strategia Cramele Recaș pentru securizarea unui nou an ca lider pe piața vinului
După un 2021 care a arătat „surprinzător de bine” din punctul de vedere al vânzărilor, anul acesta va sta sub semnul consolidării pentru...
Recaș, Jidvei și Cotnari, cei mai mari producători de vin din România
Recaș, Jidvei și Cotnari, cei mai mari producători de vin din România
În anul 2020, în România existau 596 de companii care aveau ca obiect de activitate producția de vinuri și/sau cultivarea de struguri, cu 0,8%...
Producătorul Cramele Recaș vrea un plus de 18% al afacerilor pentru acest an
Producătorul Cramele Recaș vrea un plus de 18% al afacerilor pentru acest an
Producătorul de vin Cramele Recaș estimează o creștere de 18% a afacerilor în acest an pe baza consolidării poziției pe piață a mărcilor...
Cramele Recaș exportă 45% din producție și acoperă integral Germania
Cramele Recaș exportă 45% din producție și acoperă integral Germania
Cramele Recaș, unul din principalii producători de vin din România, mizează în acest an pe un avans al afacerilor de 24-26%, o pondere...