Coty preia divizia de beauty de la P&G pentru 12 mld. dolari
Producătorul de cosmetice Coty a câştigat licitaţia organizată de Procter & Gamble pentru vânzarea diviziei de produse de înfrumuseţare pentru 12 miliarde de dolari, potrivit unor surse din piaţă, relatează Reuters.
Divizia de produse de înfrumuseţare a P&G, care grupează mărcile de îngrijire a părului Wella şi Clairol, produsele cosmetice Max Factor şi CoverGirl precum şi parfumurile Gucci şi Hugo Boss, a generat în ultimul an fiscal vânzări de 19,5 miliarde de dolari, sau 23% din vânzările anuale totale de 83 de miliarde de dolari ale grupului.
Potrivit surselor citate, tranzacţia nu a fost finalizată încă, fiind posibil să intervină modificări în ceea ce priveşte termenii acordului.
Coty a cumpărat de-a lungul timpului mărci recunoscute, iar câştigarea licitaţiei organizate de P&G îi va permite să îşi extindă prezenţa pe piaţă şi să scadă costurile. În plus, în urma acestei tranzacţii, Coty, care deţine brandruile de parfum Marc Jacobs, Calvin Klein şi Chloe, ar deveni liderul pieţei de parfumuri devansând L'Oreal, potrivit firmei de cercetare Euromonitor International. Totodată, prin acestă achiziţie, Coty intră şi pe piaţa produselor de îngrijire a părului, zonă în care producătorul american nu era încă prezent.
Pentru P&G, decizia de a vinde cele trei divizii face parte dintr-o strategie mai amplă anunţată în luna august prin care compania vrea să renunţe la brandurile care înregistrează creșteri mai lente și să își concentreze energia și resursele pe brandurile cu un potențial de creștere mai mare. Anul trecut producătorul a vândut mărcile de săpun Camay și Zest rivalului său Unilever şi divizia de baterii Duracell către Berkshire Hathaway, fondul de investiţii controlat de miliardarul american Warren Buffett pentru 4,7 miliarde de dolari.





