Comisia de sănătate din Camera Deputaților aprobă reducerea TVA la scutece și produse de igienă feminină

Comisia pentru sănătate și familie a Camerei Deputaților a dat raport favorabil pentru reducerea TVA la 9% pentru mai multe produse de igienă personală, printre care scutecele pentru copii și articole de igienă feminină. Comisia de sănătate din Camera Deputaților aprobă reducerea TVA la scutece și produse de igienă feminină. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro

Proiectul de lege modifică Codul fiscal prin introducerea la capitolul produse pentru care se aplică TVA de 9% „tampoanele igienice și tampoanele interne de uz feminin, șervețelele și scutecele pentru copii, scutecele pentru adulți (articole pentru incontinență)”.

Dacă va fi aprobată de plenul Camerei Deputaților măsura va intra în vigoare la 90 de zile de la publicarea în Monitorul Oficial.

Inițiatorii acestui proiect de lege au propus ca de această măsură să beneficieze și alte articole de igienă personală – pastă de dinți, deodorante naturale și antisudorifice sau săpunuri de toaletă personală. În schimb, în urma dezbaterilor din Senat, lista a fost restrânsă, majoritatea acestor produse fiind eliminate din varianta finală aprobată de comisia de specialitate a Camerei Deputaților.

În prezent, 11 state din Uniunea Europeană au redus deja nivelul TVA la produsele de igienă feminină. Comparativ cu nivelul de 19% al taxării din România, TVA în Irlanda este de 0% (redusă de la 23%), 3% în Luxemburg (redusă de la 17%), 4% în Spania (redusă de la 10%), 5% în Polonia (redusă de la 23%), 5,5% în Franța (redusă de la 20%).

“Reducerea TVA la produsele menstruale reprezintă un pas esențial pentru accesibilizarea acestora. Când am propus proiectul legislativ de scădere a TVA am avut în vedere, printre numeroase alte statistici negative, o  realitate tristă și șocantă: trăim în țara în care pentru prea multe femei absorbantele sunt un lux. Mai mult, româncele plătite cu salariu minim trebuie să muncească 3 ore, în fiecare lună, doar pentru a-și putea cumpăra produsele menstruale. Versus 18 minute, cât are de muncit o femeie din Marea Britanie, pentru același lucru“, menționează Adina Săniuță, senator USR și unul dintre inițiatorii proiectului legilastiv.

România este codașă la consumul de produse de igienă, reflectând o problemă sistemică legată de educație, accesibilitate și priorități fiscale. Potrivit datelor statistice, românii folosesc de patru ori mai puțin săpun decât vesticii, 63% dintre români nu se spală pe dinți, iar 4% din populația de la oraș nu s-a spălat niciodată pe dinți.

Proprietarul Ursus Breweries anunță schimbări în cadrul echipelor de conducere. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Dragoș Constantinescu, noul CEO Asahi Europe&International
În urma deciziei CEO-ului Asahi Europe & International, Paolo Lanzarotti, de a se retrage din activitatea executivă, Asahi Group Holdings (AGH)...
Dulcinella Ciocolata Carpati lansare produse noi ciocolata dubai cofertarie dulciuri retea locala investitii productie dulciuri ciocaolata dubai ciocolata dunarea. vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro.
Dulcinella lansează noi sortimente de ciocolată, Carpați și Dunărea, și investește 3 mil. euro în extinderea producției
Dulcinella România, rețea românească de cofetării și patiserii cu rădăcini basarabene, are în plan să lanseze în 2025 o nouă linie de...
HEINEKEN, performanță modestă a vânzărilor în Europa la nivelul anului trecut. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
HEINEKEN, performanță modestă a vânzărilor în Europa la nivelul anului trecut
HEINEKEN a raportat  un avans important al volumelor vândute anul trecut în Africa, Orientul Mijlociu și Asia, în timp ce în Europa creșterea...
fabrica Kormotech, linie de productie hrana pentru animale, detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Kormotech vrea o cotă de 10% din piața locală de pet food
Kormotech, jucător activ pe piața mondială de pet food, a raportat o cifră de afaceri de 9,7 milioane de euro pe piața din România, în timp ce...