Coca-Cola HBC încheie anul 2020 pe minus, în România
Coca-Cola HBC România, liderul pieței locale de băuturi răcoritoare, a încheiat anul 2020 cu volume în scădere. Astfel, compania a raportat pentru anul trecut o scădere de până în 9% a volumelor comercializate prin comparație cu aceeași perioadă a anului trecut, până la pragul de 185,5 milioane de navete (unit cases n.r.).
„În România, volumele au înregistrat un declin de 8,9%, anul trecut, performanța fiind afectată de restricțiile impuse de autorități pentru pandemia COVID-19, care s-au extins și în a doua parte a anului. În ciuda scăderii volumelor, segmentul de carbonatate a rămas relativ stabil în perioada analizată, iar Coca-Cola și apele tonice au încheiat anul pe plus”, este precizat în raportul financiar.
Regiunea piețelor emergente, din care face parte și România, alături de Armenia, Belarus, Bosnia și Herzegovina, Bulgaria, FYROM, Moldova, Muntenegru, Nigeria, Rusia, Serbia și Ucraina, a înregistrat o scădere de 2% în volum, până la 1,186 milioane de navete (unit cases). Cea mai bună performanță la nivelul regiunii a fost raportată de Serbia, unde volumele au marcat un plus de 7% anul trecut.
Cât despre vânzările nete în regiune, producătorul și-a redus veniturile în 2020 cu 11,7%, până la 2,76 miliarde de euro. Potrivit raportului financiar, regiunea piețelor emergente generează 55% din volumele comercializate și 44% din cifra de afaceri raportată de companie.
La nivel de grup, volumele Coca-Cola HBC au înregistrat o scădere de 6% până la 2.153 milioane de navete (unit cases), în timp ce vânzările nete au raportat un declin de 12,7% până la 6,13 miliarde de euro.
Coca Cola Hellenic Bottling Company este unul dintre cei mai mari îmbuteliatori de Coca-Cola la nivel mondial, cu operațiuni în 28 de țări, și un volum total de peste 2 miliarde de navete pe an (unit cases).