Coca-Cola HBC încetinește ritmul de creștere pe plan local, în T3
Coca-Cola HBC România, îmbuteliatorul Coca-Cola și liderul pieței locale de băuturi răcoritoare, și-a încetinit ritmul de creștere pe plan local în trimestrul al treilea, volumul vânzărilor fiind la același nivel cu T3 al anului 2021, potrivit raportului financiar publicat de companie.
”Volumele de băuturi carbonatate s-au majorat low-single digit, în timp ce categoria de energizante și-a majorat volumele cu peste 10%. Performanța a fost însă impactată de evoluția categoriei de băuturi necarbonatate care a înregistrat un declin high single digit”, este precizat în raportul financiar.
Prin comparație, în primul semestru al acestui an compania raportase un avans mid single digit (4%-6% n.r), toate categoriile din portofoliu înregistrând creșteri, vedete la capitolul creștere fiind băuturile necarbonatate și energizantele, cu rate de creștere de peste 10%.
Regiunea piețelor emergente, pondere de 56% din perspectiva volumelor
În raportul financiar nu sunt publicate cifre clare despre evoluția businessului Coca-Cola HBC pe plan local, însă regiunea piețelor emergente care include și România, a raportat volume de 427 milioane de unit cases, înregistrând un plus de 8% față de aceeași perioadă a anului trecut, în timp ce organic vorbim despre un declin de 19,4%. În ceea ce privește vânzările nete, compania a raportat la nivel regional, în trimestrul al treilea, o cifră de afaceri de 1,31 miliarde de euro, bifând un avans de 34,9%, în timp ce din perspectivă organică vânzările au scăzut cu 6,2% față de aceeași perioadă a anului trecut.
În total business, regiunea piețelor emergente are o pondere de 56% din perspectiva volumelor trazacționate, în timp ce la nivel valoric, regiunea generează 48% din total vânzări.
Per total grup, Coca-Cola HBC a înregistrat în trimestrul al treilea volume de 757 milioane de unit cases, bifând un avans de 9,1%, în timp ce în termeni organici compania a raportat un declin de 6,6%. La nivelul cifrei de afaceri creșterea organică a fost de 7,4%, până la valoarea de 2,69 de miliarde de euro.
Te-ar putea interesa și: Ce impact ar putea avea eventuala creștere a TVA de la 9% la 19% doar pentru băuturi răcoritoare