Coca-Cola dezvăluie în premieră cantitatea de plastic pusă anual pe piață
Într-un exercițiu de creștere a transparenței vizavi de impactul businessului asupra mediului înconjurător, Coca-Cola a dezvăluit recent cantitatea de plastic pe care o pune anual pe piață: 3 milioane de tone de plastic din ambalaje, conform producției din 2017 – scrie publicația packaginginsights.com. Acest volum este echivalentul a circa 200.000 de sticle PET pe minut. 
Informația a fost împărtășită de Coca-Cola în cadrul inițiativei "New Plastics Economy" a Fundației Ellen MacArthur. Printre obiectivele programului se numără creșterea gradului de transparență a industriilor producătoare de ambalaje din plastic, eradicarea deșeurilor poluante din plastic la sursă și promovarea unei abordări colaborative la nivelul pieței pentru dezvoltarea unei economii circulare a materialelor plastice.
Un număr mare dintre companiile de top din piața globală – respectiv 6 din top 10 companii din producția FMCG, 4 din top 10 producători de ambalaje din plastic și 5 din top 15 retaileri de bunuri de consum – au aderat, în mod voluntar, la programul "New Plastics Economy", potrivit reprezentanților Fundației Ellen MacArthur. Acest lucru a venit la pachet cu luarea unor angajamente legate de reducerea impactului negativ asupra mediului.
De exemplu, Nestle a declarat un volum anual de 1,7 milioane de tone de plastic din ambalaje, Danone a publicat cifra de 750.000 de tone, volumul în dreptul Unilever este de 610.000 de tone, iar Colgate-Palmolive 287.000 de tone.
Există însă multe companii gigant din FMCG – printre care PepsiCo, L’Oréal, Walmart sau Marks & Spencer – care, deși și-au luat angajamentele propuse de programul "New Plastics Economy", încă evită să divulge informațiile referitoare la impactul real al businessurilor lor asupra mediului.








