Coca-Cola dezvăluie în premieră cantitatea de plastic pusă anual pe piață

Într-un exercițiu de creștere a transparenței vizavi de impactul businessului asupra mediului înconjurător, Coca-Cola a dezvăluit recent cantitatea de plastic pe care o pune anual pe piață: 3 milioane de tone de plastic din ambalaje, conform producției din 2017 – scrie publicația packaginginsights.com. Acest volum este echivalentul a circa 200.000 de sticle PET pe minut. Coca-Cola dezvăluie în premieră cantitatea de plastic pusă anual pe piață

Informația a fost împărtășită de Coca-Cola în cadrul inițiativei "New Plastics Economy" a Fundației Ellen MacArthur. Printre obiectivele programului se numără creșterea gradului de transparență a industriilor producătoare de ambalaje din plastic, eradicarea deșeurilor poluante din plastic la sursă și promovarea unei abordări colaborative la nivelul pieței pentru dezvoltarea unei economii circulare a materialelor plastice.

Un număr mare dintre companiile de top din piața globală –  respectiv 6 din top 10 companii din producția FMCG, 4 din top 10 producători de ambalaje din plastic și 5 din top 15 retaileri de bunuri de consum – au aderat, în mod voluntar, la programul "New Plastics Economy", potrivit reprezentanților Fundației Ellen MacArthur. Acest lucru a venit la pachet cu luarea unor angajamente legate de reducerea impactului negativ asupra mediului.
De exemplu, Nestle a declarat un volum anual de 1,7 milioane de tone de plastic din ambalaje, Danone a publicat cifra de 750.000 de tone, volumul în dreptul Unilever este de 610.000 de tone, iar Colgate-Palmolive 287.000 de tone.

Există însă multe companii gigant din FMCG – printre care PepsiCo, L’Oréal, Walmart sau Marks & Spencer – care, deși și-au luat angajamentele propuse de programul "New Plastics Economy", încă evită să divulge informațiile referitoare la impactul real al businessurilor lor asupra mediului.

Punctul de vedere al Mega Image vizavi de angajamentele asumate pentru preluarea Profi
Mega Image își propune să elimine plasticul inutil din portofoliul de produse marcă proprie
Mega Image continuă implicarea în acțiuni de sustenabilitate și de responsabilitate socială, iar cele mai importante realizari ale anului 2023...
WWF
WWF: 1 din 7 români consideră că deșeurile de plastic din natură au devenit o problemă majoră
Deșeurile din plastic aruncate în natură – în păduri, ape sau pe marginea drumului – sunt considerate una dintre problemele majore de mediu...
Coca-Cola lansează două noi variante: Coca-Cola cu gust de Lămâie și Coca-Cola cu gust de Lămâie Verde
Coca-Cola lansează două noi variante: Coca-Cola cu gust de Lămâie și Coca-Cola cu gust de Lămâie Verde
Coca-Cola lansează pe plan local două variante noi de băuturi cu aromă de citrice: Coca-Cola cu gust de Lămâie și Coca-Cola cu gust de...
Experiment marca Coca-Cola: Sprite renunță la etichetele clasice
Experiment marca Coca-Cola: Sprite renunță la etichetele clasice
Coca-Cola Marea Britanie a renunțat la etichetele de pe ambalajele Sprite și Sprite Zero pentru a simplifica procesul de reciclare și pentru a...
Coca-Cola lansează pe plan local sticlele cu capace atașate
Coca-Cola lansează pe plan local sticlele cu capace atașate
Sistemul Coca-Cola în România, format din companiile Coca-Cola România și Coca-Cola HBC România, introduce pe piața locală, începând cu...
Coca-Cola HBC investește 30 mil. euro într-o fabrică de sticle din plastic reciclat
Coca-Cola HBC investește 30 mil. euro într-o fabrică de sticle din plastic reciclat
Coca-Cola HBC a alocat un buget de peste 30 de milioane de euro într-o fabrică din Gaglianico, Italia, unde va produce sticle din plastic...