Celebrul brand de ciocolată Toblerone, victimă colaterală a Brexitului
Compania americană Mondelez International a redus greutatea celebrelor batoane de cicolată Toblerone, comercializate în Marea Britanie, din cauza costurilor mai mari provocate de deprecierea lirei sterline în urma Brexitului.
Compania a modificat și forma unora dintre batoanele de ciocolată, mărind distanța dintre segmentele triunghiulare.
Anunțul a fost făcut pe pagina de Facebook Toblerone.
„Ca multe alte companii, înregistrăm costuri mai mari pentru multe dintre ingrediente. Suportăm aceste costuri cât mai mult posibil, dar, pentru a ne asigura că Toblerone rămâne pe rafturi, este accesibilă și își păstrează forma triunghiulară, trebuie să reducem greutatea a două dintre ciocolatele comercializate în Marea Britanie”, se arată în reacția reprezentanților Mondelez.
Potrivit publicației esmmagazine.com, Mondelez a optat pentru o abordare numită „shrinkflation”, în care dimensiunile produselor sunt reduse în schimbul creșterii prețurilor. Chiar dacă noua formă nu afectează toate variantele de Toblerone, unele batoane comercializate în Marea Britanie sunt în prezent cu circa 10% mai mici, a spus recent un purtător de cuvânt, după ce ciocolatele redimensionate au ajuns pe rafturile magazinelor.





