Businessul Cosmetic Plant a depășit pragul de 10 mil. lei în 2016
Cosmetic Plant, unul dintre principalii producători locali de cosmetice, a raportat vânzări de 10,4 milioane de lei (2,3 mil. euro), în creștere cu 17% comparativ cu 2015 când a atins o cifră de afaceri de 8,9 milioane de lei ( 2 mil. euro). În ceea ce privește volumul produselor vândute, acesta s-a situat la cca. 1,2 milioane de unități. Pentru anul acesta, Cosmetic Plant estimează o creștere a cifrei de afaceri cu cel puțin 10 procente, la cca. 2,5 milioane de euro, cât și a numărului de produse vândute.
”Creșterea business-ului în 2016 a fost determinată de mai mulți factori. Printre aceștia se numără mărirea gamei sortimentale, creșterea notorietății brandului și lansarea livrărilor către lanțul de super și hypermarketuri Carrefour, în a doua jumătate a anului. De asemenea, creșterea gamei sortimentale Cosmetic Plant la majoritatea partenerilor a avut un efect benefic”, a declarat Susana Laszlo (foto), Director General al Cosmetic Plant.
Aceasta a subliniat, în plus, că majorarea business-ului a fost impulsionată și de vânzările mari pentru produsele solare, odată cu lărgirea gamei cu produse bazate pe ulei de cocos BIO, acest lucru fiind facilitat și de condițiile meteorologice favorabile din lunile calde.
„Și în cazul shop-ului nostru online, în 2016 am realizat o creștere cu 16% a vânzărilor, româncele fiind tot mai interesate de achiziția de produse cosmetice online. Raportat la cele mai bine vândute produse, cremele antirid sunt cele mai cerute, cu 57,4% din totalul produselor destinate îngrijirii tenului”, a mai spus Susana Laszlo.
În ceea ce privește exportuile companiei, reprezentanta Cosmetic Plant a subliniat, de asemenea, că anul 2016 a adus noi parteneriate în țări precum Spania și Grecia, dar și lărgirea gamei sortimentale către magazinele partenere din Ungaria, unde compania deține și o reprezentanță. În plus, de anul trecut produsele Cosmetic Plant sunt disponibile și pe alte două noi piețe, Franța și Cipru.
Gama de plajă și cea cu Argan / Aloe, în topul vânzărilor
Raportat la cele mai bine vândute produse pe parcursul anului trecut, gama de plajă a fost în topul livrărilor, alături de gama Aloe / Argan și gama BIOLIV. Gamele tradiționale Cătină și Gălbenele s-au situat, ca întodeauna, în topul vânzărilor companiei.
“Cele mai mari creșteri comparativ cu 2015, de peste 20%, au fost înregistrate de către gamele anticelulită, plajă, BIOLIV și cea destinată îngrijirii părului”, a mai spus Susana Laszlo.
De asemenea, pentru anul în curs compania deja lucrează la lansarea a două noi game, cât și la facelift-ul uneia dintre cele existente.
Cosmetic Plant este unul dintre cei mai cunoscuţi producători de produse cosmetice din România, businessul fiind înființat în 1991 la Cluj-Napoca de farmacista Ileana Meșter. În prezent, portofoliul Cosmetic Plant include peste 100 de produse, împărțite în 16 game sortimentale grupate în funcție de ingredientul activ principal (gălbenele, cătină, ulei de măsline, Q10 + ceai verde, ulei de argan etc.) sau de utilizarea produsului (protecție solară, anticelulită, îngrijirea părului).



