Brand Footprint 2025: Brandurile locale de top cresc cel mai mult în preferințele consumatorilor
Raportul Brand Footprint 2025, elaborat de compania de cercetare YouGov în parteneriat cu Worldpanel by Numerator, arată că cel mai ales brand FMCG de către consumatorii locali rămâne Coca-Cola, urmat la o distanță semnificativă de Pepsi și Dr. Oetker. Brandurile românești de top vin puternic din urmă, înregistrând cele mai mari creșteri ale indicatorului Consumer Reach Point. 
Ediția din acest an a clasamentului citat indică Ursus ca Breakthrough Brand, datorită creșterii semnificative a numărului de puncte de contact cu consumatorul (Consumer Reach Points - CRP) și intrării sale în lista Top 10 din România. Cu Ursus new-entry, lista include acum patru branduri locale: Borsec, Zuzu, Boromir, Ursus. Toate acestea au depășit mărcile internaționale din punctul de vedere al dinamicii CRP comparativ cu ediția Brand Footprint 2024.

Raportul Brand Footprint analizează modul în care consumatorii achiziționează mărci FMCG (bunuri de larg consum). „De fiecare dată când face o achiziție, shopperul se află într-un decision point - un moment în care decide să cumpere o marcă în locul alteia. Datele YouGov dezvăluie care sunt brandurile câștigătoare în acest moment esențial, folosind indicatorul Consumer Reach Points (Puncte de Contact cu Consumatorul)”, explică Diana Scăunașu, Managing Director YouGov România.
Extinzând analiza la Top 50 Branduri FMCG din România, observăm că cele mai mari rate de creștere a CRP-ului au fost atribuite brandurilor locale: Untdelemn de la Bunica, Cris-Tim și Perla Harghitei.
„Există loc pentru o creștere suplimentară a penetrării pentru toate brandurile. Ediția 2025 a raportului arată că mai degrabă mărcile locale preferate de români au reușit să recruteze noi cumpărători, înregistrând astfel o majorare consistentă a penetrării care a contribuit cel mai mult la creșterea puternică a indicatorului Consumer Reach Points", punctează Diana Scăunașu.
„În România, multe categorii nu au ajuns încă la nivelul de maturitate înregistrat în vestul Europei, însă nu doar de aici vine potențialul de creștere a penetrării brandurilor mari. La succesul brandurilor performante din clasamentul citat au contribuit și investițiile susținute în noi tehnologii și în comunicare, cât și aderarea la valorile locale”, completează managerul YouGov România.
Raportul Brand Footprint Europe face parte din seria Global Brand Footprint, creată de YouGov în colaborare cu Kantar Worldpanel. Datele provin din 21 de piețe europene, și au fost analizate peste 16.000 de branduri de consum (excluzând brandurile proprii ale retailerilor). Matricea Punctelor de Contact cu Consumatorul (CRP) indică puterea unui brand pe baza frecvenței cu care este ales de cumpărători.








