Avans de 19% pentru afacerile Agricola în T1

Grupul de firme Agricola Bacău a raportat o creștere de 19% în primul trimestru din 2016 comparativ cu aceaași perioadă a anului trecut, ajungând astfel la o cifră de afaceri de 165,55 milioane lei, accelerarea ritmului de creștere fiind susținut de creșterea volumelor vândute, dar și de cifra de afaceri a companiilor din grup. Avans de 19% pentru afacerile Agricola în T1

Agricola Internaţional SA, cea mai importantă companie a Grupului Agricola, în care sunt integrate lanțul de producție al cărnii de pasăre şi operatorul logistic, a înregistrat în primele trei luni o cifră de afaceri de 99,64 milioane de lei, față de 80,5 milioane de lei în aceeași perioadă a anului trecut. Vânzările de carne de pui au crescut 21% în volum şi cu 17% în valoare, efect al scăderii accentuate a preţului mediu al cărnii de pasăre atât pe piaţa internă, cât şi pe piaţa europeană.

"Suntem consecvenţi programului asumat pentru acest an, care vizează atingerea a 40.000 tone carne de pui comercializate. Datele de până acum arată că obiectivele noastre se vor realiza. Din păcate, efortul de creştere a volumelor şi a cifrei de afaceri la carnea de pui nu a fost susţinut de un preţ de valorificare comparabil cu cel din trimestrul I 2015. Oferta de carne venită din ţări membre ale UE la preţuri de destocare au influenţat evoluţia firească a pieţii în detrimentul marjelor realizate de producătorii interni şi al teritoriului rămas la dispoziţia acestora pentru investiţii, creşteri salariale”, a declarat Grigore Horoi, preşedintele Agricola Bacău.

Cum au evoluat vânzările de mezeluri și ready-meal?

Cifra de afaceri a companiei Salbac a crescut în primul trimestru cu 28%, ajungând la 26,88 milioane de lei (față de 20,915 mil lei în 2015), în condițiile în care vânzările la categoria salamuri crud-uscate realizate au înregistrat cea mai mare creștere la acest început de an: 33% creștere în valoare, respectiv 32% în volum. Pentru prima dată, grupa salamurilor fiert-afumate înregistrează o creștere a volumelor vândute, de 18%, după trendul de scădere înregistrat în piața internă în ultimii ani.

„Menținem tendinţa de creștere la grupa salamurilor crud-uscate, unde performăm de ani buni și suntem lideri de piață. Salamul de Sibiu Agricola își pătrează poziția de lider detașat în segment, cu o cotă media de piață de 50% de câțiva ani buni. Finalizăm după jumătatea acestui an o noua investiție de creștere cu 35% a capacității de producție a salamurilor crud-uscate”, a mai precizat Grigore Horoi.

În ceea ce privește categoria de semipreparate şi produse de tip ready-meal, obţinute la Europrod, a înregistrat în intervalul ianuarie-martie un avans de 17% al vânzărilor în volum, respectiv de 27% în valoare, ceea ce a determinat o creștere de 28% a cifrei de afaceri (8,08 mil euro în T1 2016 versus 6,30 în T1 2015)

Şi la categoria ouă pentru consum, produse la Avicola Lumina-Constanţa, afacerile au fost cu 2% mai mari decât anul trecut (7,491 mil lei). În primele trei luni din 2016 au fost vândute 15,367 mil. ouă proaspete, cu un preţ mediu mai mic cu 14% faţă de preţul înregistrat anul trecut pe vremea aceasta, date fiind importurile masive la acest produs, în special din Polonia.

Compania Agricola Magazine SRL a încheiat primul trimestru cu afaceri constante, de 6,8 milioane de lei, la o reţea de 35 de magazine.
Anul trecut, grupul Agricola Bacău a avut o cifră de afaceri de 655,5 milioane de lei, în creştere cu 6% faţă de 2014. Pentru anul acesta, Agricola estimează o creștere de 5% a businessului.

Consolidarea, un scenariu tot mai prezent într-o piață scindată precum cea a cărnii de pui
Consolidarea, un scenariu tot mai prezent într-o piață scindată precum cea a cărnii de pui
Cu un volum anual de 500.000 de tone, piața locală de carne de pui este dominată de companiile românești, 90% din volumele tranzacționate...
Grigore Horoi, Agricola: În perioade de criză este foarte dificil să menții parcursul normal al navei pe care o conduci
Grigore Horoi, Agricola: În perioade de criză este foarte dificil să menții parcursul normal al navei pe care o conduci
Sunt doi ani deja de când businessul Agricola navighează prin ape tulburi, situație generată pe de o parte de criza sanitară, iar pe de altă...
Creștere de 8% anul trecut pentru afacerile Agricola
Creștere de 8% anul trecut pentru afacerile Agricola
Grupul de firme Agricola a înregistrat în 2019 o cifră totală de afaceri de aproape 769 de milioane de lei, cu 8% mai mult față de 2018. Toate...
Afacerile grupului Agricola, creștere de 8% în primele 9 luni
Afacerile grupului Agricola, creștere de 8% în primele 9 luni
În primele nouă luni ale anului 2019 grupul de firme Agricola menține dimanica anului trecut, înregistrând o creștere a cifrei de afaceri de...