Aquila vrea dublarea EBITDA în 5 ani prin achiziții și evoluție organică

Aquila, unul dintre liderii pieței de distribuție de bunuri de larg consum, țintește dublarea EBITDA în următorii cinci ani, atât prin creștere organică, cât și prin achiziția de companii cu un nivel ridicat al indicatorului, anunță oficialii companiei. Aquila vrea dublarea EBITDA în 5 ani prin achiziții și evoluție organică

„Avem un istoric de creștere consistentă în business, cu o rată medie de creștere anuală a veniturilor de 26% în ultimii 3 ani. În plus, înregistrăm o creștere a EBITDA de 2.6 ori în 2021, față de 2018, atât prin evoluție organică, cât și prin achizițiile efectuate. Dublarea EBITDA în următorii 5 ani este un obiectiv esențial al strategiei noastre, deoarece ne propunem să creștem și să optimizăm, în continuare, businessul, atât prin creștere organică, cât și prin achiziții – acolo, ținta de EBITDA este mai mare decât media noastră actuală. Îmbunătățirea marjelor este una dintre direcțiile importante din strategia noastră, alături de creșterea organică și prin achiziții, păstrând și accentul pe dezvoltarea brandurilor proprii. Ne concentrăm activ pe maximizarea expunerii în canalele cu rate de creștere mai mari, cu marje mai bune, precum HoReCa și Gas Station (benzinării)”, declară Jean Dumitrescu, Investor Relations Director Aquila.

Reprezentanții companiei iau în considerare achiziția unor producători de branduri de top în segmentul în care activează, complementare cu portofoliul actual de produse vândute, și analizează posibile sinergii la nivelul lanțului de distribuție.

În ceea ce privește brandurile proprii, precum Gradena sau LaMasă, compania se concentrează pe creșterea gamei de produse și a prezenței pe rafturile magazinelor și în HoReCa. „Căutăm să păstrăm permanent un echilibru între creșterile de preț și volume, respectiv să ne concentrăm pe accesibilitatea produselor noastre pentru clienți, mai ales în contextul actual al evoluției prețurilor, la nivel global”, adaugă Jean Dumitrescu.

Din portofoliul Aquila fac parte branduri de produse de îngrijire personală - Rexona, Dove; dulciuri - Kinder, Rafaelo, Snickers sau Mars; cafea – Lavazza; produse de curățenie - Dero, Cif sau Coccolino; sau mâncare pentru animale de companie - Whiskas sau Pedigree.

Fondată în 1994 și cu o echipă de aproximativ 3.000 de angajați, Aquila este unul din liderii pieței de distribuție de bunuri de larg consum din România, operând și în Republica Moldova. Veniturile grupului au crescut cu 13%, ajungând la 1.930 milioane lei, la finalul anului 2021. Aquila a înregistrat un profit net de 71 milioane de lei, în creștere cu 30% față de 2020.
 

Aquila și-a majorat veniturile cu 11% în T1
Aquila și-a majorat veniturile cu 11% în T1
Aquila, unul dintre cei mai importanți furnizori de servicii integrate de distribuţie şi logistică pentru piața bunurilor de larg consum din...
Aquila, profitabilitate record anul trecut
Aquila, profitabilitate record anul trecut
Aquila (simbol bursier AQ), unul dintre cei mai importanți furnizori de servicii integrate de distribuție și logistică pentru piața bunurilor de...
Aquila și-a majorat profitul net cu 29% în S1 pe fondul creșterii canalului tradițional
Aquila și-a majorat profitul net cu 29% în S1 pe fondul creșterii canalului tradițional
Aquila (simbol bursier AQ), lider în servicii integrate de distribuție și logistică pentru piața bunurilor de larg consum din România și...
Aquila încheie primul trimestru al anului cu un plus de 20% al afacerilor
Aquila încheie primul trimestru al anului cu un plus de 20% al afacerilor
Aquila, unul dintre cei mai importanți jucători din piața de distribuţie şi logistică pentru piața bunurilor de larg consum din România și...
Aquila raportează un profit net record pentru 2022
Aquila raportează un profit net record pentru 2022
Aquila, lider în servicii integrate de distribuţie şi logistică pentru piața bunurilor de larg consum din România și Republica Moldova, a...
Aquila estimează afaceri cu 8% mai mari în 2022 și mizează pe noi achiziții pentru dezvoltarea businessului
Aquila estimează afaceri cu 8% mai mari în 2022 și mizează pe noi achiziții pentru dezvoltarea businessului
Lider al soluțiilor de distribuție, logistică și transport în FMCG și HoReCa, Aquila țintește dublarea EBITDA în următorii cinci ani, atât...