Agroserv Măriuța lansează o emisiune de obligațiuni garantate în valoare de până la trei milioane de euro

Agroserv Măriuța, companie românească din sectorul agricol și deținătoarea brandului Lăptăria cu Caimac, anunță lansarea unui plasament privat pentru o nouă emisiune de obligațiuni corporative, în valoare de până la trei milioane de euro. Agroserv Măriuța lansează o emisiune de obligațiuni garantate în valoare de până la trei milioane de euro. Detalii pe revistaprogresiv.ro

Fondurile atrase vor fi utilizate în principal pentru refinanțarea obligațiunilor existente MILK25E, în valoare de trei milioane de euro, emise în 2020, precum și pentru susținerea flexibilității financiare și a strategiei de creștere pe termen lung a companiei. Obligațiunile vor fi denominate în euro, având o valoare nominală de 100 de euro fiecare, o dobândă fixă anuală de 9,5% și o scadență de trei ani, până în 2028. Dobânda va fi plătită trimestrial. Noua emisiune de obligațiuni este una garantată, un tip de instrument rar pe piața de capital locală, fiind susținută printr-un mix de garanții imobiliare și gajuri pe creanțe.

„Prin lansarea unei emisiuni de obligațiuni garantate, ne dorim să oferim un grad suplimentar de siguranță și încredere celor care aleg să investească în afacerea noastră. În ultimii ani, Agroserv Măriuța a demonstrat reziliență și capacitate de creștere într-o piață competitivă. În prima jumătate a anului 2025, am înregistrat vânzări de 50,6 milioane de lei, în creștere cu 20% față de aceeași perioadă a anului anterior, și un profit net de 3,4 milioane de lei, marcând o revenire după pierderea raportată în aceeași perioadă din 2024. Fabrica de lactate rămâne principalul motor de creștere, iar încrederea consumatorilor în brandul Lăptăria cu Caimac confirmă stabilitatea modelului nostru integrat de afaceri – de la cultivarea terenurilor, la creșterea bovinelor și procesarea laptelui. Refinanțarea obligațiunilor MILK25E continuă utilizarea finanțării prin piața de capital, începută în 2020, când sprijinul investitorilor ne-a permis extinderea capacității de procesare prin construcția unei hale dedicate maturării brânzeturilor și producției de unt”, a declarat Cornel Dănilă, Director General al Agroserv Măriuța.

Emisiunea de obligațiuni a fost aprobată de Adunarea Generală Extraordinară a Acționarilor din 27 octombrie 2025. Oferta se va desfășura în perioada 28-30 octombrie 2025, sub forma unui plasament privat adresat unui număr maxim de 149 de investitori de retail și investitorilor calificați, în conformitate cu reglementările europene aplicabile. Tranzacția va fi intermediată de BT Capital Partners.

Noua emisiune, care va fi tranzacționată sub simbolul MILK28E, va fi garantată printr-o ipotecă asupra a 53 de parcele de teren agricol și două terenuri cu o suprafață totală de peste 70 de hectare, având o valoare de piață estimată la 733.200 de euro, conform unei evaluări independente realizate în octombrie 2025, precum și printr-un gaj asupra creanțelor provenite dintr-un contract de furnizare cu un important lanț de retail din România. În plus, Agroserv Măriuța se angajează ca până la sfârșitul anului 2026, la expirarea contractului de distribuție cu acest lanț de retail, să aducă garanții suplimentare până la cel puțin 100% din valoarea emisiunii. În cazul în care această condiție nu va fi îndeplinită, deținătorii de obligațiuni vor avea dreptul de a solicita răscumpărarea anticipată începând cu 1 ianuarie 2027.

Fondată în 1994, Agroserv Măriuța este astăzi una dintre puținele companii agricole complet integrate din România, reunind activități de cultivare a terenurilor agricole, creștere a bovinelor și procesare a laptelui. Compania exploatează aproximativ 2.800 de hectare de teren agricol și deține un efectiv de peste 3.000 de vaci din rasa Holstein Friesian, producând zilnic aproximativ 40 de tone de lapte crud. Începând cu 2018, compania procesează laptele propriu sub brandul Lăptăria cu Caimac, care comercializează produse lactate premium în peste 2.500 de puncte de vânzare din întreaga țară, inclusiv în toate marile lanțuri de retail modern – Mega Image, Carrefour, Auchan, Kaufland, Profi, Lidl, Selgros și Metro.

În anul 2024, Agroserv Măriuța a înregistrat venituri de 89,2 milioane de lei, în creștere cu 12% față de 2023, evoluție susținută în principal de divizia de lactate. În prima jumătate a anului 2025, compania a raportat o îmbunătățire semnificativă a profitabilității, cu un profit operațional de șapte milioane de lei, în creștere cu 303% față de anul precedent, și un profit net de 3,4 milioane de lei, comparativ cu o pierdere netă de 0,6 milioane de lei în primul semestru din 2024. Veniturile din vânzarea produselor lactate au atins 38,5 milioane de lei, în creștere cu 26% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, iar vânzările de animale au totalizat 9,9 milioane de lei, cu 9% mai mult față de prima jumătate a anului 2024.

După finalizarea cu succes a plasamentului privat, Agroserv Măriuța va depune cererea de admitere la tranzacționare a obligațiunilor pe piața AeRO a Bursei de Valori București, unde acțiunile companiei sunt deja listate sub simbolul MILK.

orez evolutie preturi la nivel mondial
Prețurile orezului, scădere de 35% într-un an, până la cel mai scăzut nivel din 2017
Prețurile orezului au scăzut cu 35% într-un an, ajungând la cel mai scăzut nivel din 2017 (aproximativ 360 de dolari pe tonă), în urma...
Berarii României: Nu vrem tratament preferențial, ci predictibilitate pentru a ne continua investițiile pe plan local. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Berarii României: Nu vrem tratament preferențial, ci predictibilitate pentru a ne continua investițiile
În ultimii 20 de ani membrii Asociației Berarii României au investit pe plan local peste 2,5 miliarde de euro în producție și tehnologii, mai...
LOreal plateste 4 miliarde de euro pentru divizia de cosmetice detinuta de proprietarul Gucci
L'Oreal plătește 4 miliarde de euro pentru divizia de cosmetice deținută de proprietarul Gucci
Proprietarul Gucci, Kering, a decis să vândă divizia de produse cosmetice ca parte a unui plan de reducere a datoriilor și de mutare a...
Trei din patru români preferă carnea de porc românească, dar nu știu să o recunoască în magazine. Detalii pe revistaprogresiv.ro
Trei din patru români preferă carnea de porc românească, dar nu știu să o recunoască în magazine
Peste 70% dintre români declară că preferă carnea de porc românească, însă mulți nu știu cum să o identifice corect în magazine sau nu au...